Torsdag 29/11-2012

Härlig torsdag idag!
Brukar annars vara veckans tyngsta, men ikke!
 
Skolan rullade på, med ett prov och en audition. Audition gick bra men jag blir så nervös när de spelar in och man ska prestera så bra man kan. Visst borde jag vara van med det, men inte när det gäller musik!
 
När jag kom hem red jag ett dressyrpass på Kilian, jösses så fin han var idag. Tränade mycket på att flytta honom. Öppnor, sluter och skänkelvikningar i trav och galopp. Han blev väldigt mjuk i bakdelen och Emelies tips på Ove igår funkade super på Kilian också.
Att börja med slutorna på långsidan innan man gör de på diagonalen.
Gjorde även lite travökningar och det börjar också bli bättre. Synd att jag inte hade någon som fotade idag, han var så fin! Och han fick ta i lite extra eftersom att det är snö på banan ;)
 
Sen var det mat som Elin, mums! Har även bakat ryttarkaka, det ska ni få recept på! Så gott!
 
Nu ska jag dona lite innan jag dejtar sängen.
Ska även försöka hoppa Ove och Kilian i helgen, får se hur underlaget är. Idag var det perfekt eftersom att det var ca 1 dm snö men det blev inga styltor.
 


1 Kommentarer till "Torsdag 29/11-2012"

wilma Skriver:

hej lina, hur funkar det för dig n på vintern med ridningen och allt? alltså på bannan, vad har ni för underlag och håller det sig tillräckligt bra för att ni ska kunna rida när det är minsgrader också eller blir det hårt?kram

Svar: svarar i inlägg =)
Lina Dolk

2012-12-02 | 07:57:39
Blogg/Hemsida: http://ourponylifes.devote.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0