Dyr sport

Fråga: Vad kostar det att starta sm?
Jättebra blogg och SUPERFINA hästar <3
 
Svar: Oj jadu det gick på en hel del.
 
Jag kan inte exakta priserna då det inte är jag som betalar. Men det som kostar är detta
 
Bensin - dit och hem
Boxplats- jag hade två hästar med mig. Brukar ligga runt 1000 kr per häst
Klassanmälan - kanske cirka 250 kr per/klass
Boende- Vi i familjen bodde på camping som hade en stuga
Mat- matkostnad som drar iväg
Vetrinärbesiktning- 350 kr (cirka, kommer inte ihåg exakt)gällde Oj Oj (Unghästarna behövdes inte besiktas)
 
Ja som ni ser drar det iväg ordnentligt. Dyr sport är det, men det är ju något man tyvärr vet när man börjar tävla. När man placerar sig så brukar nästan samtliga klubbar ha att anmälan kommer åter till tdb kontot.
 
Vi som har barnbidrag kan ju förstå att det inte räcker långt hehe. Jag har tur som har föräldrar som låter mig tävla på denna nivå. För det kostar väldigt mycket.
 
Sedan får man ju inte glömma de fastapriserna att ha häst
Stallhyra (vi har eget stall)
Foder
Vaccinering
Försäkringar
Hovslagare, vi betalar 1450 kr för en helskoning (sjukt dyrt!) var 8e vecka
Utrustning
Tandläkare
Tävlingslicens (om man vill tävla)
Medlemsavgift (till den klubben man är med i)
 
Sedan om man vill träna så kostar ju även det. Det kan variera väldigt mycket för vilken tränare man tränar för.
 
Hujedamej så det drar iväg ekonomiskt. Har ni några bra spartips som alla vi med hästar kan tänka på?
 


3 Kommentarer till "Dyr sport"

Charlotte Skriver:

Hej lina!
Jag är en mycket snål hästägare och har lite tips!
Jag köper havre och korn istället för att köpa dyr musli.
Brukar alltid boka in med någon annan om man ska vaccinera. ta så många hästar på en gång.
Har ganska billig hovslagare.
Köper nästan aldrig dyra schabrak. Tvättar de vardagliga jag använder ofta och har ett till två som jag bara tävlar i.Tränar även i mina vardagschabrak.
Samt försöker ta så mycket hjälp som möjligt av vänner som kan titta när man rider så slipper man träna en gång varje vecka. Hopptränar gör jag nästan aldrig. dock dressyrtränar jag, efter som när dressyren sitter så sitter även hoppningen:)

Det är mina tips!;)

Svar: alla tips är bra som funkar =) kram!
Lina Dolk

2012-10-13 | 14:19:48
Blogg/Hemsida: http://charlottegothberg.blogg.se
Anonym Skriver:

oj vi betalar 900 för helskoning :o

Svar: Det var bra pris.
Lina Dolk

2012-10-13 | 17:54:45
Thilda Skriver:

Oj vad dyrt med skoningen... Vi betar 300 kr/häst

Svar: det var ett bra pris =)
Lina Dolk

2012-10-13 | 20:04:06
Blogg/Hemsida: http://vickelbyponny.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0