Elitlaget

Får mycket frågor angående varför jag inte är med i Årstas elitlag.

Jag och Oj Oj hade en plats i laget, men efter SM vilade han i 14 dagar eftersom han hade gått så pass hårt då inför SM. Vi ställde av honom helt och han fick endast gå i hage. En häst som Oj Oj har otroligt mycket energi och är van att träna sig trött. När han vilade så fick han väl lite väl mycket energi i huvudet och busade i hagen, han trampade på sig själv då och fick en liten svullnad. Vi har valt att INTE sätta igång Oj Oj för tidigt och för hårt eftersom Oj Oj är en häst på miljonen (enligt mig) jag valde då att han skulle få sin vinter vila då och hann helt enkelt inte sätta igång honom i rätta tävlingsform. Han rids av mig nu och har hållt igång men jag vill inte riskera att trycka på för mycket och har valt att stå över eliten. Oj Oj har aldrig varit halt eller något men han var varm i benet och då avstår jag ifrån eliten.

De duktiga ryttarna i Årsta vann och har en plats på Lag SM. Grymt av dom och jag håller alla tummar jag kan på dom.

2013 tänker jag gå ut stenhårt, jag kommer satsa allt på Oj Oj och därför valde vi att göra på detta vis i samråd med tränare. Emelie kommer jag självklart träna för i fortsättningen, och jag tror hon kommer se till att vi når ännu en nivå.

Målet 2013 är: En hög jämnnivå, medalj på SM, Falsterbo, Ponny derbyt.

Träningen inför detta är planerad och vi är grymt taggade, både jag och min vita prins.



1 Kommentarer till "Elitlaget"

Anonym Skriver:

Å vad synd att han trampade sig :( bra beslut av er men tråkigt att missa hela eliten :(

Svar: tack, det var ett lätt beslut att ta =) Eliten finns nästa år med =)
Lina Dolk

2012-10-15 | 20:21:35





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0