Utveckling

 
Börjar beta av tipsen ni gav mig, och här kommer några bilder/information om vad jag vill jobba med, samt min utveckling.
 
Jag har en sak jag verkligen måste jobba på (flera saker men börjar med en sak i taget) Det är min blick, jag tittat ner när jag rider. Varför? Absolut ingen aning. Det enda jag vet är att hästen går på tyglen UTAN att jag tittar ner och att det blir vingligt om jag inte har blicken uppåt och framåt! Så att jag gör det är ju väldigt dumt.
 
Mitt mål till nästa års tävlingar är att min blick ska ha blivit bättre, Elin & Emelie får tjata ännu mera på mig och jag ska verkligen försöka tänka på det hela tiden. Se alla mina bilder, jag tittar NER. Suck. Men jag är medveten om det och då kan det alltid bara bli bättre :D
 
 
 
 
Något som däremot har blivit bätte ( dock inte helt bra) är mina armar! Förr fick jag lätt utåtstående armbågar och red med "kärring händer" som Chris kallar det för haha. Nu sitter jag mer med armarna intill kroppen, böjer dom bättre och vrider om händerna.
 
Dåliga armar
 
 
Bättre armar


1 Kommentarer till "Utveckling"

Sandra Skriver:

Hi hi jag tittar också ner och jobbar med det :)
Jag börjar också få bättre armar men när man rider många outbildade hästar så får jag en bredare hand och lägre sen måste man träna på att "rida fint". Kram

Svar: då får vi ha som mål båda två att sluta helt att titta ner =) kram!
Lina Dolk

2012-10-18 | 18:24:44
Blogg/Hemsida: http://motosidressyr.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0