våra hästar

Fråga: Hej Lina! Jag tänkte bara höra om du kanske kunde skrivalängre texter med bilder/filmer där du berättar om ALLA hästar du har haft? Som king Co., fallabella, de hästar som ni fött upp själv osv. Tävlingsresultat, hur de har de nu, vad du gjorde med dem mm. Bara att litet tips, då jag tror att flera verkligen skulle uppskatta de! Tack för världens bästa blogg!!:D
 
SvaR: Här kommer en kort info
 
Oj Oj - C-ponny
Min norska ponny. Han är en fantastisk häst som verkligen har allt för att kunna bli den bästa. Vi har mängder av placeringar och segrar i nationell dressyr. DM guld och sedan en fin 4e placering på SM 2012. Målet med han är att han har lite lugnare period just nu och sedan ska vi träna ordentligt i vinter för att vara redo inför kommande tävlingar. Målet är att rida falsterbo & SM medalj 2012.
 
Sir Owein- B-ponny
Elin köpte honom för två år sedan efter att ha sett han på film. Han kom hit och jag fick rida in honom med hjälp av Elin. Detta är en ponny jag vet kommer kunna gå hela vägen med rätt hjälp. Han har den bästa arbetesviljan och energin som behövs, samt gångarterna som räcker. Han är ju nu "tingad" av en familj som kommer att köpa honom om två-tre veckor om besiktningen är godkänd. Jag är ju för gammal för fina Ove och vi måste släppa honom vidare. Hade han varit c-d ponny hade vi haft kvar honom utan att tveka. LB rundor på 69-70%, kvalat till ungponny championatet där han slutade 5a i kat c( var bara ove som b ponny) Felfria rundor i hoppning.
 
Casanova- C-ponny
Han såldes för cirka 1 månad sedan. Men ville ändå ta med han här då han har varit delaktig mycket i denna blogg. Han födde vi upp själva och har utbildat till en fin tävlingskompis. Segrare i LA dressyr. Deltog i ungponny SM 2012, felfria rundor hoppning.
 
E-type TP - Halvblod
Elins häst. Placering samt seger i MSV dressyr. Jag har ett dm brons på honom 2011. En väldigt snäll häst som är hjärtat på rätta stället. Han har tyvärr haft oturen med skador och därför vilat lite. Men nu är han i full gång och känns/ser riktigt fin ut.
Lilla Prim - b-ponny
Åh min sagoponny Prim! Han köpte vi efter att ha lämnat åter King Co. Han hade tagit två ryttare tidigare till Sm och såg ut som en sagoponny. Han lärde mig att kunna driva på rätt sätt (var inte driekt någon med sprundlande energi på banan) MEN vi kunde rida riktigt bra rörelser samt att vi plockade poäng på den stadiga och höga formen. Det gäller att ta vara på de poäng man kan på banan och sedan träna vidare med problemet. För att hästar har fördelar samt nackdelat. Han såldes vidare till Victor som nu har vuxit ur honom och Prim är nu till salu igen. Vi startade SM 2010 ihop och har segrare och vinster  i nationell dressyr.
 
Farabella -b-ponny
Min första egna ponny! =) Köptes av Brolöten och hon var världens snällaste! Man kunde hänga under magen och sitta bak och fram på henne utan hon brydde sig. En rackare att fånga i hagen dock haha. Hon var den bästa barnponnyn man kunde tänka sig. Vi tog placeringar och segrar till Lb dressyr. Hon fick sedan somna in hemma hos oss.
(den till höger)
 
King Co- b-ponny
Jag fick den stora äran att låna hemma honom till mig av Emelie. Han lärde mig att rida och verkligen få känna på det roliga med att tävla. Han visade upp sig på bästa sätt och var den bästa läromästaren för mig.
Han har ju sm medaljer med Emelie så han kunde sin sak utan och innan ;) Nu är han på Brolöten igen och de yngre barna som kommer rider honom.
(snygg hjälm va?;))
 


0 Kommentarer till "våra hästar"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0