dagen innan träning

Idag ska vi som sagt till ridhuset, och alltid dagen innan jag ska åka och träna för Emelie (imorgon) så fokuserar jag inte på den höga formen och med trycket. Utan fokuset ligger på att få Oj Oj framför skänkeln, smidigt och lätt i handen i en rund och låg form. Mer liksom stämma av inför imorgon. Att rida i tävlingsformen och med tryck i steget går inte att göra varje pass, det sliter för mycket på hästarna.
 
Första året jag fick Oj Oj så tränade jag mycket mera, men jag skulle nog säga att även om jag tränade mera så tränade jag fel. Då var det mycket fokus hela tiden på tävlingsformen och rörelser och vi glömde lite grunderna i det hela och att stämma av. Planen som vi har med Oj Oj nu känns mycket lugnare och tryggare och jag tror på oss nu.
 
Det gäller att hitta sin egna plan och tro på den.
 


0 Kommentarer till "dagen innan träning"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0