Sporrar

Se frågan nedan på bilden:

Mitt svar blir: Kul att ta steget upp på storhäst, men varför måste du byta sporrar för att du går upp på häst?

Regel är att sporrar på ponny måste vara trubbig och Max 1,5 cm. Men inget säger att du MÅSTE byta sporrar för att du rider häst.

Jag hade mina ponnysporrar på E-type när jag tävlade honom förra helgen. Det ska alltid finnas ett syfte till varför man ändrar utrustning och byter till skarpare saker, så fråga din tränare varför hon tycker det och om du själv håller med om det :)



1 Kommentarer till "Sporrar"

Camilla Skriver:

Hej lina!

Läser din blogg dagligen och hejar såklart på dig och oj oj på sm!! :D

Tänkte be dig om hjälp att efterlysa en bok åt mig om du har lust o tid att hjälpa mig, boken heter "Unghästar
från fölstadiet upp till fem år, hantering, inridning och träningsfysiologi" ( http://www.bokia.se/unghastar-fran-folstadiet-upp-till-fem-ar-hantering-inridning-och-traningsfysiologi-4284040 ) och är obligatorisk till min utbildning i höst, men jag lyckas inte hitta den, men du har rätt många läsare så någon av dina läsare kanske har den boken i bokhyllan och redan löst den, eller att den mest ligger och samlar damm och då lika gärna kan säljas till mig ;)

Kram!

Svar: fixat ett inö'gg, hoppas någon har den! TACK!!
Lina Dolk

2013-08-12 | 19:29:04





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0