Tömköra

Att variera sin träning med hästen är viktig tycker jag. Så igår fick Phaffe tömköras. Ett bra sätt att se dom ifrån maken hur se rör sig med bena rygg och hals. Man får en funderare!

Tömköra är bra för då slipper det bli det statiska som i longering utan nu kan man byta varv och göra vad man vill nästan, ställa igenom dom ordentligt och rakrikta.
Jag är dock inte så bra på det ännu men jag jobbar på det. :D



1 Kommentarer till "Tömköra"

Anna D Skriver:

Jag kan visa dig någon dag ;-) Sen har jag några namn som skulle kunna ge dig en lektion. Är ju grymt för de hästar som är spända och de man skall lära nya saker i den högre skolan :)

Svar: Du får jättegärna visa mig!! =)
Lina Dolk

2013-08-29 | 08:22:10





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0