travökning Puff

 
Fråga: Jag har följt Puffs utveckling väldigt noga sedan han kom till dig eftersom jag tycker att han liknar min ponny lite i ridningen. Jag tyckte därför att det skulle bli väldigt intressant att se hur hans travökningar bland annat skulle utvecklas eftersom min ponny har lite svårt för det ibland. Och det har verkligen blivit en stor skillnad på Puff!

Även om jag har följt er utveckling så skulle jag vilja ha lite tips på hur man ska träna ökningarna med sin ponny? Hur ska man tänka? Agera? Någon bra övning? Är så sjukt nyfiken efter att ha sett hur Puff svävar fram på denna filmen :)
 
Svar: Ja visst har det blivit skillnad! Denna kille är grym och att det har blivit så stor utveckling i nästan allt är för att Puff verkligen gillar att jobba, han älskar att träna och få lära sig nya saker. Jag gillar verkligen honom.
 
Nu när jag har tränat travökningar har jag ökat hela tiden under korta perioder.Jag brukar börja på diagonalen och öka, sedan ökar jag även på kortsidan samt in på diagonalen igen och fortsätter öka på långsidan. Detta gör jag för att han ska hitta ökningen själv och liksom ramla in i den. Sedan hjälper det ju när Elin står och ropar MMMEEEEER efter oss under tiden haha. Och det gör inget att de ramlar in i galopp ibland det är bara att ta ner dom till trav och fortsätta ökningen med massa beröm när de gör rätt.
 
Jag brukar även rida lätt när jag gör denna övning och sedan varva med att sätta mig ned i sadeln. Jag blandar hejvilt!
 
 
 


0 Kommentarer till "travökning Puff"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0