Tuffingen

Länge sedan jag skrev  ordentligt om Puff, han lever och mår utmärkt ;)
Han fick ju vila fre-lör när jag var på SM annars har han tränats på,
 
Jag longerade han i söndags när vi kom hem, han kan vara lite pigg när han vilat två dagar så longering passar honom utmärkt dagen efter vila.
Igår och idag har jag ridit dressyr på honom, igår använde jag mig av 4 bommar som jag la längs medellinjen med jämna mellanrum, sedan red jag åttvolter och serpentiner över dom. Samt galopperade som galoppbommar också! Bra övning och han gillar när det är bommar med i träningen.
 
Idag jobbade jag mycket med skänkelvikningar och formen, han kändes väldigt väldigt fin!
 
Vi har ju fått hem en ny ponny idag, Maaike som jag skrev om, vilket betyder att vi har 1 häst för mycket hehe. Men våra grannar har stall och är det oväder så får vi stå där. Ikväll är det fint väder, så E-type och Oj Oj som har vila pga semester, tunga och tandläkare får idag till deras förtjusning gå utomhus. De har regntäcke och Oj Oj sina skydd runt om.
 
Sedan tänkte vi faktiskt släppa ihop Maaike med Phaffe som är världen snällaste mot alla ( maaike är också snäll) medan Puff får gå själv sista dagarna. Puff klarar av att gå själv utan problem så länge han har hästar runt om sig. Det känns dumt att släppa ihop alla tre för dessa få dagar.
 
Imorgon innan skolan ska jag träna Puff och Maaike, elin ska hjälpa mig! Sedan på kvällen efter skolan åker jag och rider cadish på Brolöten.
 
 
 
 


0 Kommentarer till "Tuffingen"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0