Brolöten hela dagen

Idag har jag varit på Brolöten nästan hela dagen och kvällen då tjejerna i stallet behövde åka och julhandla lite julklappar samt vara lediga. Jag tog med både E-type och Oj Oj fick bra hjälp med E-type som nu gör bytena bättre och travar utan sin balanstrav, därmot hängde han lite i handen. Men vi har bytt till hans vanliga tränsbett då hans andra bett var lite skarpt så det gäller för mig att bara få honom fri ifrån bogarna och att han bär sig själv så kommer resten.
 
Problemet som vi ryttare gör när hasten hänger sig lite och bli tung är att vi bli lite för starka i handen själva och det blir bara en ond cirklel, utan mycket övergångar och våga lätta handen och driva in bakbena så höjer sig hästen sig i formen och bär sig själv.
 
Oj Oj min stjärna gick super <3
 


0 Kommentarer till "Brolöten hela dagen"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0