E-type och jag

Här är några bilder ifrån igår, tyvärr så blev alla suddiga I ridhuset =( Så någon som är bra på inställningar hur jag ska få till bra bilder? Ibland blir det bra och sedan blir det såhär tråkiga.
 
 
Här ser ni spökbilderna buhu.
 
 


5 Kommentarer till "E-type och jag"

Annie Berggren Skriver:

Jag vet inte vilken kamera du har, så kan inte förklara för dig hur du ändrar, men du behöver höja slutartiden jäättemycket på ridhusbilderna, helst till typ 1/1000 eller högre. Du kan höja ISOt lite grann så blir inte bilderna så mörka. Bländartalet ska vara så låg som möjligt.
Sedan, att hålla kameran så stadigt som möjligt och sedan följa med hästen, så att bakgrunden och inte hästen blir "spökig" ;)

Svar: tack snälla! ska kolla över min kamera! tusen tack
Lina Dolk

2013-12-18 | 12:07:13
Caroline Skriver:

Hej lina!

Fråga här: är det någon som har ringt på Oj ojs annons?
Är han fortfarande till salu?

Lycka till i fortsättningen, kram!

Svar: Han är till salu, men det tar tid med en sådan dyr häst... Tack snälla ! Kram
Lina Dolk

2013-12-18 | 19:35:03
Victoria Skriver:

oh jag slutade att rida för ett tag sen för att jag inte hinner och nu saknar jag det verkligen :(♥♥

Svar: Kan förstå att du saknar det! Du kanske kan börja när du får mer tid igen :)
Lina Dolk

2013-12-23 | 20:58:17
Blogg/Hemsida: http://itsvictoria.blogg.se
Carolina - Stall Assla Skriver:

Fint ekipage iallafall :)

GOD JUL önskar vi på Stall Assla!

2013-12-23 | 21:03:25
Blogg/Hemsida: http://asslatjejerna.se
Linn Forsström Skriver:

Inställningar är absolut viktiga, men mycket går att göra med redigering. Länge fotograferade jag på Sportinställningen+redigerade och det blev mycket fina bilder i alla fall. Nu har jag köpt en värstingkamera och har börjat fota manuellt.
Kan väl mest rekommendera dig att läsa vad bländare, ISO och slutartid är och var du ställer in det på kameran. Sedan är det bara att mixtra med inställningarna beroende på ridhus och ljushet. Standarden för mig brukar vara 1/125 i slutartid, låg bländare och 800 ISO :)

Picmonkey.com är ett simpelt men effektfullt ställe att redigera bilderna i.

Ge det tid, det är inte lätt!

2013-12-26 | 20:17:25
Blogg/Hemsida: http://lfdressage.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0