Julstämning!

Snö, skruvat i broddar, slagit in julklappar, glögg och julmusik!

Efterskolan handlade jag julklappar eftersom jag måste vänta på bussen i 2 timmar. När jag kom hem fixade jag i stallet och skruvade i broddar på Oj oj och E-type, känns i tummen nu!

Har inte så många julklappar kvar nu, tur det då jag brukar vara ute i sista sekund...

Ikväll är det idolfinal och lite plugg. Vem håller ni på? Jag tyckte Erik var duktig men han åkte ur förra veckan . Men jag tror Elin tar hem vinsten, även om kevin är grymt snygg ;)

Imorgon blir det julgodis bak, pynt i stallet, plugg och träning.





4 Kommentarer till "Julstämning!"

Anonym Skriver:

Haha roliga småfel du hade, förra veckan* och Kevin right? Hahah

Svar: Haha ojoj ibland är jag trött ;)
Lina Dolk

2013-12-06 | 19:17:15
Rebecca&Mathias Skriver:

Skönt att inhandla julklappar,Så slipper man stressa i sista sekunden! Jag hoppas Elin tar hem allt! Ha en fortsatt fin Fredags kväll! :)

Svar: Ja verkligen slippa trängas! Detsamma :)
Lina Dolk

2013-12-06 | 19:20:05
Blogg/Hemsida: http://twoplusone.se
Amanda Skriver:

Mysigt :)

Svar: verkligen!=))
Lina Dolk

2013-12-06 | 19:37:21
Blogg/Hemsida: http://amandadudas.blogg.se
LA Skriver:

Hej Lina!
Har en fråga gällande broddar.
Nu när det är vinter med snö och is så får jag ofta frågan om hur vi vågar transportera med broddar på tänk om hästen trampar och skadar sig och även att det sliter mycket på hästarnas leder och att gångarterna förstörs när dom jobbas i ridhus med broddar på.
Broddarna hindrar hästens naturliga rörelse säger dom.
Men vilket är bäst?
Jag har rejäla benskydd och boots på alla fyra benen så jag tror inte hästen trampar sönder sig under transporten kan ju även tillägga att min hästar står lugnt och stilla i transporten.
Jag kan lasta ut om det snö och is utan att vara rädd att hästen ska halka och göra sig illa.

Hur det påverkar hästen att jobbas i ridhus med broddar vet jag inte. Men jag kan inte se några förändringar på hur dom rör sig, gångarterna är lika bra.

Vi har en fin ung ponny med mycket mycket goda gångarter och dom vill man ju ha kvar!

Vad har du och Elin för tankar gällande broddar i transport och i ridhus?
Hur gör ni, broddar ni av när ni transportera till träning och tävling?
Om ni har broddar på har ni det även på tävling?

Tack för n intressant blogg som jag följer varje dag :)

Ha det gott!!


Svar: Svarar i inlägg :)) kul att du följer min blogg:)
Lina Dolk

2013-12-08 | 08:38:50





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0