frågor

Fråga; När man anmäler sig till en nationell tävling, ska man då skriva sina kval i "meddelande till arrangören" och vad ska finnas med?
 
Svar: Jag har mina kval star under meddelande till varje anmälan nationellt, datum, vart tävlingen gick samt procenten. Sedan har jag även två protokoll med mig där jag kan intyga att mina kval stammer om det skulle vara något. Det är dock ytterst sällan någon har frågat om kval... arrangörerna kanske har koll iaf, om inte har medtävlande det så då blir man diskad om kvalen inte är okej. =)
 
Fråga: Hur gör du när du gör ditt kürprogram? Sätter du ihop det själv? Jag förstår att du väljer musiken. Men anpassar du den efter höstens takt och tempo och sätter du ihop musiken själv? Gör du programmet innan musiken? Behöver alla tips jag kan få :)
 
Svar: Nu hade jag tur som fick med mig Oj Ojs kürprogram när jag köpte honom med musiken, däremot har vi gjort om vägarna lite så det passer oss bättre. Men det är ett jättejobb att få ihop en bra kür, först måste man se over vilka rörelser som måste ingåg, sedan lägga de bra och snyggt I prgrammet, sedan klockar man rörelserna och lägger till music som passer. Många tar hjälp när musiken ska fixas.
 
Fråga: Varför använder du aachenrem? (den över mulen, under bettet) =)
 
Svar: För att jag tycker att bettet ligger mer stabilt då samt att hästarna blir mindre oroliga med munnen. Samt att det ser mycket snyggare ut också men det är ju bara ett plus.
 
 
 
 


0 Kommentarer till "frågor"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0