varför schema

Fråga: Hur lägger du upp scheman inför veckorna och varför?:)
 
Svar; Hej!
Att jag gör dessa scheman är för att hålla mig enligt planen och träna på det som behövs, det kan lätt bli att jag hoppar upp på hästen och skrittar iväg och bestämmer mig då vad jag ska göra men det tycker jag är fel. Utan jag har en plan med vad jag vill få ut inför varje pass. Speciellt om det är tävling i närheten är det superviktigt för mig att ha min träningsplan. Tänk alla fotbollslag, deras tränare har träningen också planerad och redo för att få ut det bästa av laget men olika övningar.
 
Något jag glömt bort lite är att träna med bommar, jag var duktigt på det ett tag men nu har det ramlat bort, så det ska in på min träningsschema denna vecka. Bommar är super för att träna styrka hos hasten samt kontrollera steglängden och att de får bli lite snabbare och kvickare i bena.
 
 


0 Kommentarer till "varför schema"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0