Protokollet

Bedömning med 0,5 poäng har jag aldrig varit med om, men det används utomlands och på de större tävlingarna.

Jag är väldigt för att 0,5 ska gå att sätt just för att det ska kunna bli en bättre bedömning och domarna kan verkligen sätta den siffran man är värd. Det skiljer så mycket på en svag 6 än en stark 7 men det syns inte så mycket i protokollet.

Jag fick iaf 69,7% och det är jag nöjd med! Fick avdrag på skritten samt att halterna måste bli bättre.



4 Kommentarer till "Protokollet"

Pernilla Skriver:

Du är duktig du :)

Jag tror att dessa 0,5 poängen kommer mer och mer. Emma startade en reg. LA på Botkyrka i januari och där använde dom sådan poängsättning. Mycket bra! :)

Svar: det är jättebra att det används redan! när jag och ove tävlade så var det inte det.
Lina Dolk

2013-02-22 | 18:00:35
Blogg/Hemsida: http://pernillaodlund.se
Ponnydressyr - Sara Skriver:

Jag tror de är på alla dressyrtävlingar nuförtiden då jag blir bedömd med det på lokaltävlingar :)

Svar: kalas bra !=)
Lina Dolk

2013-02-22 | 18:26:35
Blogg/Hemsida: http://ponnydressyr.se
Anonym Skriver:

Precis som någon skrev, halvpoäng används nuförtiden i alla klasser, redan i lokal :)

Svar: super!
Lina Dolk

2013-02-22 | 20:49:18
Matilda Skriver:

Hej Lina! Kul att det gick bra! Nu 2013 används halv poäng och jag startade en lokal Lb förra veckan och då var halvpoängen med! Tycker det känns mer rättvist! :)

Svar: vad bra att det är igång redan, bättre än hela poäng. =)
Lina Dolk

2013-02-22 | 22:41:12





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0