transportskydd

Kommentar: När det bara är korta sträckor, brukar han åka i skydden jag rider i - antingen Catagos dressyrskydd eller lindor med paddar samt boots fram. Är det längre än till klubbens ridhus kör vi alltid med rejäla transportskydd fram och bak och som täcker haserna :)
 
Jag frågade ju om vad ni brukar låta era hästar åka i när ni ska lasta dom i trailern, och fick kommentaren ovan.
 
Men tänk på att även om man ska åka kortare sträckor så är det oftast olyckorna som kommer när man lastar i eller ur dom i trailern. Så på med transportskydden även vid kortare turer det är så tråkigt om det kommer skador som man hade kunnat undvika. Transportskydden är bra då de skyddar stora områden samt är hårda av sig.
 
 
En nöjd Oj Oj innan avfärd mot ridhuset i fredags.


2 Kommentarer till "transportskydd"

Anonym Skriver:

Jag åker aldrig med transportskydd med mina ponnyer förutom när jag åker på tävling då lindar jag med paddar och boots, men inte annars för dom står mycke lugnare utan, annars får dom panik! :) fast de är ju igentligen bäst med transportskydd det vet jag! )

Svar: ja man måste hitta vad som funkar bäst till varje häst =)
Lina Dolk

2013-02-17 | 15:40:39
Louise Skriver:

Vi kör med det eftersom min ponny inte gillar transportskydden speciellt bra. Oftast blir han jobbigare att lasta och kickar rakt bak då, därav bara "vanliga" skydd när det är kortare sträckor. Men bootsen skyddar iaf mot om han trampar sig, vilket kan hända. Annars är han supersnäll och kliver rakt in och går alltid superlångsamt ut (stannar alltid på rampen och kollar efter var han trampar ;) ). Men som sagt, annars är det alltid transportskydden på när vi åker längre - både för hans och vår säkerhet.

Svar: Ja så höll Ove också på förut, inte roligt när de sparkar mot skydden. Som tur är så var jag envis och nu har han slutat =) Boots funkar ju det med =)
Lina Dolk

2013-02-17 | 19:10:01





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0