Nöjd var ordet!

När jag kom hem ifrån skolan tog jag in hästarna och gjorde de ordning för träning.

Väll framme i ridhuset började jag med Ove. Joggade honom mest idag, kände att gårdagens jobb var bra för honom. Sedan kom det in två ston i ridhuset, charmör som han är fick han mycket i lilla hjärnan. Men det var bara bra miljöträning för honom och efter en minut var han som vanligt. Kände av så att gas och broms funkade.

Sedan var det Oj Ojs tur han vilade idag och hade mycket energi i motorn. Men han skötte sig jätte bra och jag är jätte nöjd! Han flyttar jätte lätt åt sidan, mjuk i bogarna och har en motor som en Ferrari! Fina killen!!

Nu har pappa lagat hummer... jag älskar fredagar!



0 Kommentarer till "Nöjd var ordet!"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0