Styrka!

Har precis kört ett träningspass. 20 minuter helkropp och och 7,5 minuter mage.

Detta gör jag inte för att jag vill gå ner i vikt, jag är nöjd med min kropp och trivs med mig själv. Utan detta gör jag endast för att kunna inverka mer när jag rider. Rida flera hästar utan att bli trött. Oj Oj är inte den häst man kan ÅKA, utan där gäller det att ha i med de magmuskler och benmuskler man har för att inte skumpa ur sadeln.

Gör ni något utöver ridningen/någon annan sport för att bli bättre i huvudgrenen?



4 Kommentarer till "Styrka!"

Anonym Skriver:

När jag red förut tränade jag mycket kondition men även styrketräning med fokus på ben och överkropp. För att få starka ben och bättre hållning. :D kondition gav mycket bättre uthållighet

2013-01-30 | 08:44:33
Sandra Skriver:

Jag skickade kommentaren här uppe. Glömde fylla i mitt namn och så haha

2013-01-30 | 08:46:16
Blogg/Hemsida: http://halsoboost.blogg.se
Mia Skriver:

Jag försöker träna så mycket jag bara hinner utöver ridningen, friskis och svettis, löpning, pw och gym är väl det som står oftast på schemat. Tycker det är jätte viktigt att man försöker kompletera ridningen :)

2013-01-30 | 09:37:26
Blogg/Hemsida: http://mwdressage.se
lovisa Skriver:

Vad är det du brukar göra när du tränar? Alltså vilka övningar? :)

2013-01-30 | 21:19:15





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0