träning dag 1

Dagens pass på E-type gick riktigt bra,Emelie sa att det var bästa gången hon sett mig på hans rygg :) Nu var det ganska länge sedan jag red honom så det kändes lite ovant ibörjan men det släppte ju längre passet gick och vi blev varmare i kläderna.
 
Vi tränade mycket på skolor, enklabyten, travökning samt att samla galoppen på 10 metersvolt med tagen bakdel. MEN jag måste lära mig hålla i yttertyglen när jag rider i vänstervarv, på både E-type och OJ  OJ slarvar jag med det, måste bättra mig på den saken.för annars åker högerbogen ut. Ganska avslöjande ryttarmiss när man gör så på båda hästarna ;)
 
Outfit kommer senare då det är lite taskig mottagning på min mobil här.
Härligt att börja nya året med ordentliga träningsdagar på BROLÖTEN!


3 Kommentarer till "träning dag 1"

Moa Skriver:

Du och jag har samma problem. Jag har JÄTTE svårt att hålla stadig ytter i vänster varv. KRAM!

Svar: då får vi skärpa oss! =) kram!
Lina Dolk

2013-01-01 | 23:13:53
Blogg/Hemsida: http://moanygren.blogg.se
Chanel Skriver:

Asså jag har också samma problem!!!! Måste skärpa mig!!! Nu elr aldrig!!! Skärper jag mig inte så kan det bli problem i slut-ändan!!
///// Moa.N kompis;)

Svar: jamen sålänge man vet om det så är det bara att börja jobba på det! =)
Lina Dolk

2013-01-02 | 18:57:30
Chanel Skriver:

Haha!!=) Aaa!!!!!!=) ska börja köra lite dressyr med Beuty nu.... Hon är bara FÖR pigg!!! Men ändå så galopperar jag varje dag.... Konstigt... Undrar hur mkt energi en femårig Shettis kan ha???=)

Svar: de har rätt mycket energi nu när det är kallare och vinter ;)
Lina Dolk

2013-01-02 | 20:48:53





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0