OJ OJ kval 1 Fei Inled. 71% 1a placering

 
 


4 Kommentarer till "OJ OJ kval 1 Fei Inled. 71% 1a placering"

Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare Skriver:

Hej Lina, jag har en fråga till dig som jag gärna skulle vilja se ett inlägg om. Varför jag vänder mig till dig är för att du har ridit många olika och stor variation på hästar men dom du rider lyckas alltid dansa fram med dig. Grattis till dina framgånger i helgen förresten!

Hur som helst till min fråga, jag har en häst som har ett väldigt bra steg i sig, alla säger de och jag vet det. (Chris har sagt ordagrant att han har ett sjuhelvete steg;)) men han vet inte hur han ska använda det. När vi ökar traven så står det bara "springit, kan bättre" i protokollen. Alltså han springer istället för att länga. Har du några tips hur jag ska få han starkare så han orkar och hur jag kan få han trava ännu större? att trava över bommar är inget som har gett något resultat.. vore väldigt tacksam för svar(men jag kan förstå om det får dröja då jag vet att ni har det fullt upp på brolöten!) kram!

Svar: svarat i inlägg=)
Lina Dolk

2013-07-23 | 17:27:00
Blogg/Hemsida: http://enewe.blogg.se/
E Skriver:

Såg dig och Ojoj i helgen, måste bara påpeka en sak. Varför har du alltid sporren i magen på honom? Såg hur han slängde med svansen och drog bak öronen hela programmet. Antar att det berodde på det. Synd då jag verkligen gillat er innan, men faktiskt så blev jag besviken av att se alla bilder och se er live med sporrarna i magen hela tiden.. Hörde att jag inte var ensam om saken. Vad beror det på? Har kollat på bilder sedan tidigare och ser samma sak. Har tänkt på det innan men att se det live var nog lite värre. Grattis till vinsten i helgen! :)

Svar: svarat i inlägg om mina ben! tack!=)
Lina Dolk

2013-07-23 | 22:41:35
Sara Skriver:

Jag kollade linas poäng på sitsen i helgen av alla domarna och hon fick 7-8 av alla! På nationellnivå är domarna hårda på just ryttarens sits så hon kan inte sitta med sporrarna i hela tiden för då får man 5a.

Svar: ja runt 7-8 brukar jag ligga! =)
Lina Dolk

2013-07-24 | 07:54:31
E Skriver:

Sant! Eller under 5. Men om hon släpper sporrarna och lägger till dom när det behövs kanske hon får 8 på en annan skola, men nu kanske hon fick 6-7 på den för sporren satt i och flytet blev ojämt. Tex. Vi alla rider olika och tur är väll det. Jag sa bara vad jag tyckte och såg. Sa det inte för att vara elak på något sätt och tänk om sporren nu inte att i hela tiden kanske siffran skulle ligga på en 8 för alla domare.

Svar: Jag jobbar på med det.
Lina Dolk

2013-07-24 | 09:30:15





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0