ridbanan

 
Fråga: är er ridplan åt det hårdare eller mjukare hållet? :) vår är rätt mjuk och jag är orolig över hur ofta man kan rida utan att det sliter flr mycket..
 
Svar: Vi har paddex på våran ridbana, och skulle nog säga att den isf är mot det hårdare varianten. Svårt att veta vilket underlag som är bäst för hästarna men att rida i för mjukt är inte bra då det sliter mycket på dom.
 
Men bästa sätt att få en hållbar häst och försöka undvika skador är att variera underlaget ofta så man inte endast sitter och rider på samma ridbana dag ut och dag in tror jag. Jag rider på allt skulle jag vilja påstå, men det värsta ajg vet på tävling är när man hamnar på underlag som är för djupt och som släpper, det känns inte bra att rida på då man vet att det sliter mest för hästarna.
 
Johanna har skrivit ett bra inlägg om underlag i denna länk: http://johannagrant.se/2012/09/18/hastens-hallbarhet-underlag/
 
 vetrinären har uttalat sig här om att få en hållbar häst: http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/sa-far-du-en-hallbar-hast.htm


0 Kommentarer till "ridbanan"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0