Frisering på g!

Fråga: Hej Lina! Jag har en liten fråga, där nackstycket ligger när tränset är på hästen har du klippt bort manen där eller hur gör du? Kan du typ visa en bild hur det ser ut som du har det? När du friserar dina hästar vad brukar du "fokusera" på då att få snyggt? LYCKA TILL på NM! Jag kommer också vara nere i Flyinge under den tiden, fast jag ska inte tävla!
 
Svar: Hej!
Jag klipper bort några centimeter just där grimman ligger samt tränset ligger för att endel hästar är väldigt känsliga bakom örona/nacken och det är lättare att hålla rent samt se till så att mannen inte ligger trasligt där om man klipper. Sedan klipper jag det som sticker ut ifrån örona (ej i örona!) samt hovskägg och nertill på svansen.
 
Kan visa lite bilder ni i veckan då jag ska snygga till hästarna i stallet! De blir alltid så mycket snyggare efter en upprensning ;)
 
Då kanske vi ses på Flyinge if?=) TACK!
 
 
 


0 Kommentarer till "Frisering på g!"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0