konditionsträning

Kommentar: Hej! Jag är ny läsare på bloggen, och har bläddrat igenom lite, och jag har fått uppfattning om att du konditionstränar dina hästar en del. Jag undrar hur ofta du gör det och vart, hur länge och hur du tänker kring ett konditionspass. Min häst måste nämligen få upp konditionen mycket mer, och behöver alla tips jag kan få :)
Tacksam för svar! :)
 
Svar: Hej Louise!
Kul med nya läsare :)
 
Jag konditionstränare iaf 1 gång/vecka med varje häst, och då rider jag ut, vi har turen att ha en väldigt bra galoppbana där vi kan vara, där travar vi och galopperar dom ordentligt tempo.
 
Jag burkar trava långt och sedan galoppera på ordentligt så det verkligen får ta i och galoppera igenom hela kroppen. Klättrar även i backar både uppför och nedför.
 
Travar cirka 5 min, galopper 5 min, skrittar två minuter, sedan varvar jag så några gånger. Man får utgå efter varje häst vad de orkar och sedan öka på det hela man märker när de är "lata" eller om de är trötta :)
 


0 Kommentarer till "konditionsträning"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0