skydd fram

Fråga: Varför har du bara frambensskydd på Ove? Ingen kritik utan är bara någonting jag sett och är nyfiken på. :)
 
Svar: Ove är en ponny som aldrig har slagit i sina ben eller råkat sparkat/trampat sig själv, så han behöver inte skydd/lindor på det viset. Däremot brukar jag alltid ha skydden fram när jag rider för att just om han skulle råka göra det så skyddar jag senorna på honom. Ove gillar dock inte att ha skydd bak, han sparkar lite emot dom när man sätter på honom, men inte när han blir lindad bak. Han tycker väl helt enkelt att skydd bak är väldigt onödigt ;)
 
Ska jag rida ett ritkigt hårt pass brukar jag linda honom så han ska få bättre stöd. Och ja, jag lindar även för att det är snyggt ;)
 
 
 
 
 


0 Kommentarer till "skydd fram"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0