innan ritt

Hur jag ör iordning Oj Oj inför start.
 
Jag står och masserar honom med en gummiskrapa för att slappna av i musklerna, sedan ryktar jag honom länge länge. Avslutar alltid att dra med "fårskinnspadden" just för att ge extra glans. Sedan börjar jag knoppa mannen, är faktiskt rätt duktig nu på att knoppa om jag får säga det själv. Jag gillar stora och få knoppar. Tar cirka 15 min för mig att knoppa, Oj Oj har alltid knopp i pannan också. Sedan fixar jag med svansen som han alltid står lindan med fiskbensfläta på tävling för att få den extra lockig och fluffig. Jag har även i barnolja i svansen samt knopparna = mycket bra glans om solen är framme!Tips!
 
 Sedan brukar jag låta Oj Oj få stå en stund själv för att kissa eller slappna av utan mig ivägen. Där har vi ett problem faktiskt, han brukar alltid kissa /bajsa på framridningen och går liksom och trycker innan han har gjort det. Vore bäst om han gjorde det innan, han kanske blir nervös ;)
 
Innan jag tränsar brukar han alltid få lite äppelbitar, ni vet ponnier går att smöra för ibland. Dalta dalta dalta haha ;) Nej men han gillar det.
 
Sedan lindar jag honom och sätter på boots då han fortfarande har broddar i. Och till slut lägger jag på resten. Mamma leder fram honom cirka 15 min innan jag själv hoppar upp och under den tiden så fixar jag mig själv.
 
Hitta en plan som funkar för dig. Samma plan funkar inte för alla.
 


1 Kommentarer till "innan ritt"

Anonym Skriver:

Jättebra blogg! Jag undrar hur din packlista till meetings ser ut? :D

Svar: kan ladda upp den! =)
Lina Dolk

2013-03-31 | 19:40:55





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0