Rattfylla

 

Markne dömd till fängelse

14 november 2013

Sverige             (Uppdaterad) Pether Markne har dömts till en månads fängelse för grovt rattfylleri. Han kommer dock att avtjäna straffet i fotboja.

Det var i somras som tränaren Pether Markne togs av polisen på väg hem efter en fest. Utandningstestet visade strax över 1,0 promille, gränsen för grovt rattfylleri.
Nu har han dömts av Eskilstuna tingsrätt till en månads fängelse. Har man dömts till upp till sex månaders fängelse kan man dock få beviljat av frivården att avtjäna straffet i fotboja, om man uppfyller vissa kriterier. Detta blir alltså fallet för Pether Markne.

- Det var en förväntad dom. Jag har haft väldig ångest över vad jag gjort och vill lägga det bakom mig. Så på så sätt är det skönt att jag har fått en dom. Jag avtjänar mitt straff så att jag kan komma på rätt sida om hela den här grejen, säger Pether till Ridsport.
Fotbojan ska innebära att man ska kunna fortsätta sitt arbete, vilket också är Pethers inställning. När detta sker är dock inte fastställt. - Ända sedan den kvällen har jag gått och funderat på hur man ska kunna arbeta för nolltolerans med ungdomar. Det är så lätt när alkohol kommer in i bilden att även den bästa gör en dum grej och jag gjorde ett stort misstag. När tillfälle ges kommer jag att använda min erfarenhet, den saken är klar.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Saxade detta ifrån: http://tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2013/11/Markne-domd-till-fangelse/

Usch trist att läsa när någon förebild gör något så idiotiskt.

 



0 Kommentarer till "Rattfylla"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0