Varför

Fått frågan om varför Oj Oj är till salu. Och till saken är, vi har haft 3 fantastiska år som har varit magiska för mig. Vi har upplevt så mycket med varandra och lärt oss hur mycket som helst. Men jag är nu 16 år och får inte tävla utomlands nästa år och får inte delta i NM/EM och Oj Oj är för bra för att vi ska fortsätta ta segrar som vi gör nu på elitnivå. Vi har gjort vårat och jag är superstolt över allting.
 
Jag släpper nu Oj Oj när han är på toppen av sin karriär och kan låta en ny mindre ryttare få flera år på tävlingsbanan med denna underbara häst. Detta är inget jag vill men ibland måste man göra det som är bäst för hästen och fatta beslutet.
 
Jag är nu i tiden för att satsa på junioråren och det går inte för oss att ha två hästar i en elitsatsning, ska jag upp på juniorsidan så ska Oj Oj få samma ärliga chans att få gå i toppen i dressyren han med.
 
Jag älskar Oj Oj och kommer alltid göra det, inget kan ta ifrån oss det vi har gjort tillsammans <3
Och skulle han inte bli såld så får jag tävla honom två till i Sverige men för hans skull så vill jag låta han få fortsätta vara den stjärnan han ska vara.
 
 


4 Kommentarer till "Varför"

Matilda Skriver:

Starkt beslut lina! Hatten av för att du tänker på det som är bäst för både dig o Oj Oj. Den som köper honom kommer få en toppenponny!

2013-11-26 | 13:34:04
Jennie Skriver:

Tycker det är ett klokt beslut, även om jag kan tänka mig att det känns ganska tungt för dig. Men personligen så tycker jag det ska bli kul å fortsätta följa dina juniorår på fast stor häst. :-) du är en så otroligt duktig ryttare! Kram

2013-11-26 | 14:03:16
Minna Skriver:

Helt rätt beslut tycker jag och osjälviskt, även om jag förstår att det måste vara jättetungt! Lycka till med att hitta en ny pch bra ryttare till honom! Den personen kommer verkligen att få en toppenponny! Kommer ni även lägga ut honom utanför Sveriges gränser?

2013-11-27 | 00:07:15
Emma Skriver:

Moget beslut utav dig! :)
Du kommer komma långt med en ny häst :)

2013-11-27 | 17:50:50
Blogg/Hemsida: http://emmapetrini.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0