Tävling igen =)

Att jag är inne i ett väldigt bra flyt just nu går det inte säga annat om, Oj Oj min stjärna presterar och presterar, vilken kille jag har alltså. Ibland får jag nypa mig i armen för att förstå hur bra han är.
 
Efter Ungern bestämde vi oss för att om Oj Oj ska kunna delta på Lag SM (som var målet med Årsta) så måste vi minska ner på träningen ordentligt eftersom det var DM och två elittävlingar innan Lag SM som skulle genomföras, man kan inte bara träna och tävla hela tiden antingen går hästen sönder eller så kommer den tappa lusten på att visa upp sig. Och jag vill komma med en glad häst som är taggad för start, vilket Oj Oj var igår, lite väl ibland ;) Även om  han har fått följa med till Brolöten så har jag bara joggat honom och fokuserat på lösgörande arbete och ibaland gjort några rörelser i tävlingsformen. Men vi har en trygghet som heter duga nu, vi vet exakt hur det ska ridasfram för att få till det och vi vet att Oj Oj kan ta det lugnare innan tävling och ändå gå på topp. Jag rider mycket lugnare och är avslappnad i det hela, vi litar på varandra helt enkelt.
Nu blir det tre dagars helt vila för Oj Oj, sedan några skogsritter innan vi börjar ladda för Lag SM.
 
Men på söndag är det dags igen för min del,  jag ska debutera MSV på storhäst, superkul! Jag och Grand Valley har en plats med och E-type står på reservlistan (egentligen tvärtom men Valle får första platsen)
Träningen med Valle går framåt, igår gjorde vi en travökning för en 9a sa Chris som är dressyrdomare, men sedan kunde vi inte göra en övergång så vi fick en 1a på övergången haha. Det är lite så det ser ut just nu, kanonbra eller pannkaka. Men Valle är glad och funderar nog ibland vad jag sysslar med hehe.
 
E-type och jag gör också framsteg, han hamnar inte alls lika lätt i sin balanstrav som han försvarar sig med när han tycker det är jobbigt, utan vi har bättre flyt nu. Även slutorna börjar sitta!
 
Perfekt att Oj Oj ska ta det lugnare så det går att träna extra med Valle och E-type. Även Phaffe är hemma fortfarande hos oss men även det börjar ta slut då jag inte har tid med flera hästar när mörkret faller på. Men fina Phaffe har ju varit superduktig dessa månader hos mig, vi gick ifrån seger i LB till placering i Fei Inledande och han var med i elitlaget första omgågen och stod upp bra.
 
 
 
 


2 Kommentarer till "Tävling igen =)"

Mi Skriver:

Hej Lina,

Tänkte bara höra om du stöter på mycket avundsjuka när det går så bra och du typ vinner allt du ställer upp i? Är det bara grattiskramar eller finns det såna som ondar och snackar skit också? Hur tacklar du det i så fall?


Svar: svarar i inlägg!
Lina Dolk

2013-10-14 | 12:57:44
Blogg/Hemsida: http://misettergren.webblogg.se/
Alva Skriver:

Har ni sålt Phaffe?

Svar: nej han är kvar.
Lina Dolk

2013-10-14 | 15:24:13





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0