Elin svarar

Fråga: Bråkar ni ofta?;) hur är lina som person, vet hon liksom att hon är duktig och blir lite divig? Har du pojkvän? Bor du ensam? Vad har du haft för ponnyer? Vad jobbar du med? Hur har ni råd att tävla på sån hög nivå, liksom att åka till Ungern lär ju vars svin dyrt!
 
Svar: Jag och Lina kan bli osams men det är sällan. Vi försöker göra en planering för hela veckan vem som tar stallet, utsläpp, ridning , träningar mm just för att har man allt klart för sig så uppstår inga missuppfattningar som kan leda till lite syskongnabb ;)
Åh Lina är nog världens snällaste, på riktigt! Hon är alltid omtänksam och bryr sig om andra, ställer gärna upp med saker och är glad! Världens bästa lillasyster helt klart. Hon har aldrig var divig utan hon är väldigt tacksam för att hon kan vara på denna nivå och älskar sina hästar som får beröm hela tiden av henne.

 Jag är undersköterska och jobbar inom vården. Ja vi kämpar att hålla ner kostnaderna och Lina hjälper till och tjänar in lektioner ibland, sedan så har vi mamma och pappa som gärna vill låta Lina göra denna resa, vilket är superkul! Jag bor själv i ett hus som jag hyr av pappa, ska snart flytta till större hus med min pojkvän.
 
Fråga: Har ett önskeinlägg och det är om du hade lust att skriva om hur man vänjer in unghästen på kandar på bästa sätt, tips på bra kandarstänger och liknande. Vilken ålder vänjer du in dem vid?
 
Svar; När E-type skulle börja tränas in på träns så hade jag honom på Brolöten den tiden då jag var där väldigt mycket. Och jag fick hjälp av Emelie som är van med unghästar och kandar, det är mitt viktigaste tips, våga fråga om hjälp!
Vi började med att ta på kandaret på stallgången samtidigt som vi klappade honom mycket och gav han havre att tugga på, det gjorde vi några gånger tills man såg att han var bekväm med kandaret och var avslappnad. Efter det tog jag ut honom på promenad med kandaret på några gånger och sedan hoppade Emelie upp och joggade han några gånger utan press och han fick bara känna av i lugn och ro. Att emelie joggade honom berodde på att jag inte själv hade ridit på kandar innan så då var det bättre att ta ett proffs ifrån början =)
 
 Fråga:Varför tävlar du inte sj? Du gjorde det med ponny?
Svar: Jag har inget intresse alls att tävla själv, tyckte det var superkul på ponny men sedan när Lina började tävla insåg jag att jag tyckte det var roligare att hjälpa henne satsa på sina tävlingar.
 
Fråga:Har du några egna mål som du vill uppnå med e-typ ? Eller rider du mest för skoj skull? Har du några egna meriter? Vad brinner du mest för när det gäller hästar och ridning? Kan du mer inom ridningen än lina eller är ni på samma nivå ridmässigt? Tycker det är extremt snällt av dig som hjälper lina så mycket!

Svar: Jag har inga mål tävlingsmässigt att uppnå då jag inte gillar att tävla. Däremot så älskar jag att träna min kille och det vill jag såklart utveckla ! Sedan är det Lina som kommer tävla honom =) Tyvärr fick vi lov att avanmäla de till DM då han har vila nu pga en cysta men han är snart igång igen hoppas jag. Det jag brinner mest för är att satsa på Lina och hjälpa henne med hästarna och tävlingarna, det är superkul! Lina är jätteduktig att tävla och jag är den som "lägger upp" allting hemma.
 
Fråga: hur länge till kommer du fortsätta träna/hjälpa lina? Blir du inte avundsjuk på hennes framgångar??!=)
Svar; Så länge vi tycker att vi hela tiden jobbar framåt och inte blir osams, och så länge Lina vill såklart. Vi har verkligen jättekul tillsammans och är riktigt bra vänner även om Lina är mycket yngre än mig.
Nej jag är aldrig avundsjuk på henne, jag är bara stolt och glad =)
 
 
 
 


0 Kommentarer till "Elin svarar"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0