två meeting

Fråga: Hej och lycka till i Ungern, hur tänkerbdu när det gäller att tävla direkt efter att ha rest långt när du kommer hem? Du är väl inte hemma mer än några dagar innan OjOj ska gå både eliten och dm samma dag? Jag brukar alltid jogga en dag och sen låta min ponny ta det lugnt om jag varit borta och inte tävla en tävling direkt efter meetingnoch då reser jag bara i Sverige. Kan man tävla mer? Håller tummarna för ditt och glöm inte bilder. Kram
 
Svar: Hej!
Tack så jättemycket.
Att jag kan delta är för att Oj Oj reser som en lammunge i lastbilen, han står helt avslappnad , jättepigg och är glad. Hade han carit stressad eller man såg att det slet på honom att resa så skulle jag avanmäla mig men som det ser ut nu är det inga problem. Jag gav honom en hel vecka helt ledigt i hagen efter SM sedan joggade jag några dagar därefter så han har sparad energi.
Planen ser ut såhär:
I måndags - kort dressyrpass för emelie
tisdag- resa , promenad
onsdag- resa, promenad
torsdag- jogga på banan
fredag - tävla
lördag- tävla
söndag - tävla
måndag - resa promenad
tisdag -  resa promenad
onsdag kommer hem, promenad
torsdag - vila
fredag - ridas ut i skogen och jogga
lördag - dressyr på banan lätt pass
söndag - tävla
mån-ons helt vila i hagen med promenader
 
Som du ser hinner han återhämta sig och eftersom jag skrev ovan att han reser så bra så är det lugnt. Men förstår att du undrar! Jag brukar inte tävla två meeting efter varandra men denna gång gör jag det. Jag är väldigt väldigt mån om Oj Oj så skulle han se trött ut så kanske planen ändras men såhär är planen just nu.
Kram Lina
 
 


0 Kommentarer till "två meeting"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0