Fortsättning på träningsvecka

Jag fortsätter min träningsvecka på Brolöten idag. Kommer vara kvar här i stallet tills nattningen ikväll. Och på riktigt så tar det lika lång tid att natta Briman som alla de andra 15 hästarna tillsammans. :D

Ingen häst ska behöva stå lerig för natten, utan spolade/borstade ben och täckesbyte gäller för samtliga. Sedan ska de hästar som går i hårdareträning då lite extra pyssel. Kyllera och arnika används. Jag har börjat använda kyllera på Jouleen de dagar hon går lite extra hårt, alltför att vårda henne extra.
Kan visa ett inlägg om hur jag gör då:)





2 Kommentarer till "Fortsättning på träningsvecka"

Matilda Panula Skriver:

Jaa, det skulle vara jättekul om du kunde göra ett inlägg om hur du gör med kylleran eftersom jag funderar på att använda det på min ponny. Hon har lite vätska i bakbenen så jag försöker skölja och använda kylande arnika på dem, men skulle gärna vilja ha tips ang. kylleran! Du kan ju göra ett inlägg om hur du sköter benen för att de ska hållas i skick? Och när och varför man använder nattlindor? :) kram!

Svar: Ordnar ett inlägg :)
Lina Dolk

2014-04-18 | 09:54:04
Blogg/Hemsida: http://matildapanula.wordpress.com
Cornelia Skriver:

Hej! Jag undrar om du vet var man kan köpa en bra lädergrimma som är mjuk och inte kostar för mycket?
Jättefin blogg//Cornelia

Svar: Svarat i inlägg :)
Lina Dolk

2014-04-18 | 09:58:39
Blogg/Hemsida: http://drezzyrryttaren.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0