Fråga

Fråga- Hur mycket ställer dina föräldrar upp och vad gör dom? Åker båda med på tävling/träning osv? Hur fungerar det hemma?

Svar: hej!
Utan mina föräldrar skulle jag inte kunna ha mina hästar eller göra denna elitsatsning alls. Sporten är dyr och utan inkomst går det inte.
Pappa är bonde och har ett stort eget lantbruk, han skördar hö till våra hästar, fixar underlag, staket, att transporten är i skick m.m

Mamma älskar att vara med på tävlingarna, hon är nästan alltid med och sköter anmälningar och papprerna mest. Kollar även upp boende och ser till att maten är med :) 

Sedan har jag ju Elin, min storasyster. Hon kör mig nästan alltid till och från Brolöten. Hon lägger upp träningsschemat och ser till att hästarna blir skodda av bra hovslagare samt ser till att equiterapeuten Kathis kommer regelbundet. Elin är alltid med mig överallt! 
Hon har även hjälpt till så jag kan tävla Valle och att vi tar emot hästar i träning för att kunna ha lite extra ekonomi till ridningen. Elin och jag är nog väldigt unika systrar på det viset som alltid hjälper varandra och är bästa vänner trots vår stora åldersskillnad. 

Sjävklart har jag ett stort ansvar själv, men utan min familj skulle det aldrig gå att göra detta. Det är en livsstil som man måste köra fullt ut med varje detalj för att kunna göra en elitsatsning. Och det är uppoffringar som krävs för att ro det hela i land. 

Jag försöker jobba in lektioner hela tiden så jag kan träna ännu mera.
Tränar regelbundet utan häst då jag insett hur viktigt det är själv att vara i toppform själv för att prestera tillsammans med hästen.

I år har även jag fått lite sponsorhjälp som gjort det lite lättare.
Sandras hud&hälsa gav mig ett träningsbidrag, Kvalite Häst och hund har jag samarbete med samt att de sponsrar med produkter ifrån
Leovet, flens event och nöje gav mig bidrag till utrustning pch Maskincenter hjälper till ibland med olika produkter.

Sjävklart skulle allting vara lättare med fler sponsorer det sticker jag inte hakan under bordet med.




0 Kommentarer till "Fråga"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0