Frågor

Kommentar: Hej! Måste först och främst tacka för din otroligt bra blogg, det är så kul att följa dig i din utveckling och dina fantastiska framgångar! Du är en otrolig inspirationskälla för mig, man blir peppad på att träna hårdare!!
Jag har några frågor som du kanske kan ge lite tips om, tror att du redan svarat på dessa frågor för länge sen, men kan inte hitta dom här på bloggen..:
- Ponnyn jag rider har inte ett särskilt stort register, men jag undrar hur jag kan träna för att få till snygga travökningar?
- Hur gör du för att få OjOjs svans så otroligt snygg och fluffig?

Tack snälla för en toppen blogg och lycka till på alla tävlingar nu framöver!
Kram
 
Svar: Hej!
Tack var roligt att få höra =) Härligt att jag peppar till hårdare träning =)
 
Jag tränar mycket med markbommar just för att hästen ska få ta i lite extra samt bryta dens vanliga travtakt. Både med bommar som ligger längre ifrån och sedan med bommar med kortare avstånd. För jag tror att vi (jag också!) glömmer hur viktigt det är med de små stegen också. Kan man inte rida de små stegen i balans och bärighet kan man inte få den stora fina traven.
 
Ja visst får han härlig svans :P
Jag tvättar med schampo ifrån Leovet, sedan massor med pälsglans även det ifrån leovet, har blivit helt såld i deras märke! Sedan flätar jag först med inbakadfläta högst upp, sedan fiskbensfläta hela vägen ned. Sitter det i över natten och tar ut innan start så får man jättefin svans =)
 
 
 


2 Kommentarer till "Frågor"

Anonym Skriver:

Hej!
Jag undrar vad du tycker är snyggast att ha för klippning på en häst med tunn svans och på en häst med tjock svans. Hur kort föredrar du att ha svansen klippt? Brukar du klippa vid svans roten? Själv har jag aldrig klippt där men funderar på om det kunde vara snyggt? Speciellt eftersom min ponny har ganska tunn svans..

Alltid svårt det här med frisyr, haha :)
Tack för en bra blogg! Blir själv motiverad av att bli ännu duktigare och träna hårdare efter att ha läst din blogg! Den triggar igång kämpen inom sig, haha :D

Svar: Svarat i inlägg :)
Lina Dolk

2014-04-15 | 11:42:46
Anonym Skriver:

Du pratar ofta om de små stegen? Vad är det?

2014-04-15 | 17:06:09





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0