Gemenskap

Det jag gillar med känslan på Brolöten är att - alla får vara med!
Det spelar ingen roll hur gammal man är, hur duktig man är, hur många SM man ridit,eller om man är kille eller tjej. 
Vi är alla där för en sak, och det är att vi älskar hästar och vill utvecklas. Hästen ska alltid vara i centrum.

Jag vet att i många stall är det inte så, vilket jag inte kan förstå? Att komma till stallet ska vara roligt och man ska längta till att komma tillbaka. Gemenskap och att kunna hjälpa varandra är väl vinnande läge för alla?

Här är jag och Filippa igår. Vi red samtidigt och det gick bra! Jag vet att när jag var liten och hängde med Elin på Brolöten tyckte jag att det var häftigt att se Emelie och Chrille träna sina fina hästar. Jag vet några ser upp till mig, och det är jag väldigt glad och stolt över.

Hur ser det ut i era stall? Trivs du och hästen?






3 Kommentarer till "Gemenskap"

Sandra Skriver:

Det håller jag verkligen med dig om! Sommarjobbade hos dem för ett par somras sedan och även om jag inte var speciellt duktig i dressyren så fick jag oerhört mycket hjälp av emelie. Fick rida rätt mycket på 2 olika ponnyer förutom när det var läger och ponnyerna skulle gå med där. Däremot behövde jag bara jobba färre dagar pga av det och för att jag hade jobba 7 dagar veckan innan. Men det hör inte till men ville bara skriva det, lättare att förklara vad jag menar. Det kändes som om hon ville att jag skulle få rida så ofta det gick när jag jobbade. Och när jag fick rida för henne fick oerhört mycket hjälp och det kändes som om hon la mycket fokus på mig (som inte var lika duktiga som dem andra) som på henne ordinarie anställda! Jag önskar faktiskt att jag hade hållit kontakten med emelie och Brolöten efter den månaden. Den hjälp jag fick av emelie la grunden för hela min ridning. Så mycket som jag lärde mig hos emelie under den månaden har jag inte lärt mig under alla mina 12 år som jag har ridit. Förstår du vad jag menar?

Svar: Roligt att höra! Kanske dags att ta en weekend och åka och träna ;)
Lina Dolk

2014-04-19 | 13:38:35
Blogg/Hemsida: http://halsoboost.webblogg.se
Emma Skriver:

Åh en sån söt bild på er båda! Min syster har precis börjat rida in en häst i vårat stall som är nyinflyttad. Kram :)

Svar: Tack!=) Spännande, hoppas att ni kommer trivas där!
Lina Dolk

2014-04-20 | 17:48:12
Blogg/Hemsida: http://www.flisipuff.se
Fanny Skriver:

Mitt stall är så stort så alla kan helt enkelt inte känna alla men vi gör vårt bästa! Jag ska vara ärlig och säga att vi har lite favorisering i vissa lägen :/ men vad ska man göra? :/ förövrigt tycker jag vi har det riktigt bra och jag stortrivs!! Själva ridskolan kan jag kanske fundera över ibland men klubben och ungdomssektionen tycker jag är super! ( för att jag är med haha) (nä skoja det har alltid varit bra!)

Svar: Oj hur stort stall star du i? Kul att det ändå funkar och att ni försöker göra erat bästa!
Lina Dolk

2014-04-20 | 18:04:16
Blogg/Hemsida: http://fanys.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0