Larvig regel

Tydligen är det fler än jag (vi) som missat regeln att för att få starta måste man kvala innan anmälningstiden gått ut till nästa nivå/klass.

Jag var ju tvungen att plocka bort mig och Jouleen till våran första tänka start i Msv B kvällen innan start då jag fick information (på ett vänligt sätt, ingen som ville sätta dit mig utan upplysa mig och varna) att kvalet måste ske innan anmälningstiden gått ut.

Väldigt tramsig regel tycker jag, har man kvalat och det finns platser kvar i klassen är det bara att släppa in till fullklass enligt min mening.

Nu drabbade detta Ella (min vän och klubbkompis Årsta) och hon hon måste bort ifrån tänkt start i helgen. 

Jag förstår att regler är till för att följas, men då bör det väl vara en vettig regel med ett syfte? 

Vad tycker ni om denna regel? 
Spana in Ellas blogg www.seendressage.blogg.se







3 Kommentarer till "Larvig regel"

Hilda Skriver:

Jag tycker att det är en helt onödig regel! Kvalade mvsb förra helgen men måste ändå rida mvsc klasser till nästa tävling. Men som sagt regler är till för att hållas så det är väl bäst att man gör det också ;) konstigt bara att hoppningen inte har några sånna regler..!

2014-04-08 | 22:56:12
Inger Skriver:

Det är nog för att ingen ska ha en plats i en klass som man ev inte får starta, om ryttaren missar att kvala. Det gör ju att arrangören inte får full klass t ex. Vet inte om det ÄR så men det verkar ganska troligt!
Ha det bra 😀

2014-04-09 | 07:17:06
Terese Skriver:

Vansinig regel- detta med alla dessa kval är knasigt oxå, bara för att en häst kan gå MSVC betyder det inte tex att den kan byta galopp eller få lika bra % i högre klasser. Men man kan ju påverka nu så snälla lämna er åsikt om ändringar i nya TR- Man slår ju knappas är ihjäl sig om man rider på under kval procenten- så vad spelar det för roll? Då är det väl viktigare med kval i hoppningen där det faktiskt kan bli farligt om man inte är på
Rätt Nivå. Så ni som är Synliga officiella personer kan väl försöka påverka förbundet.., vi vanliga människor bryr de sig inte om..
Håller tummarna för dej i willands!

2014-04-09 | 07:28:11





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0