Nu mot då

Vad förväntar jag mig mot Åstorp till start i Willands?
 
Till Åstorp åkte jag med en osäker känsla och la ribban på att vi skulle ta allting som träning. Se hur Jullan skötte sig, hur trött hon skulle bli av att vara på meeting, upplägg som funkar. Om kval till SM skulle ske skulle det vara bonus.
 
Nu några veckor senare och lite mer än 2,5 vecka till start i Willands åker jag med bättre självkänsla och ett planerat upplägg som jag vet Jullan trivs med.
 
Jag vet att Jullan inte bryr sig nämnvärt om saker runt om banan, så jag kan rida hemma innan avfärd för att spara på tid när man kommer till tävlingsplatsen och endast promenera på banan samt att hon inte ska behöva tränas efter en lång resa.
 
Jag vet att det tar lite längre tid att göra iordning henne till start då hon inte sköter sig lika exemplariskt som Oj Oj.. Hon har lite att lära sig av honom ;) Hon vevar med frambenet, helst när man ska linda det är humor tycker hon! Samt att när knopparna ska sys vill hon gärna spana in boxgrannarna och snacka med dom.. haha
 
Jag vet att det räcker med framrskrittning och sen 40 minuter framridning för att matcha henne väl på banan.
 
Jag har ridit igenom programmen mera (höhö mästerskap hade jag inte ens hunnit ridit hemma innan starten i Åstorp, vilket märktes också ;))
 
Alltså bör jag komma mer målmedveten och stark! Sådant är viktigt för mig, att kunna lita på mitt upplägg. Sedan kan såklart allting hända men jag utgår ifrån min plan.
 
Skillnaden mot Åstorp är att jag kommer med två hästar -Valle ska med :D
 
 
 
 


1 Kommentarer till "Nu mot då"

Cajsa Skriver:

Om det är Willands regionala/nationella tävling du menar är det ca.3 veckor till den ;) Om du ska dit på fredagen är det 2.5 veckor :)

Svar: 2,5 ;) bra det hinner man träna mera :)
Lina Dolk

2014-04-14 | 07:30:52
Blogg/Hemsida: http://nattstad.se/cmdressyr





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0