Olycka

Tyvärr så har min tränare Emelie gjort dig illa av en lös häst och kommer inte kunna hålla i träningen på onsdag. När man är med hästar så mycket som vi är så händer en olycka så fort, krya på dig Emelie <3

Jag ska försöka hjälpa till så mycket jag kan för att underlätta för Emelie på Brolöten. Typiskt att jag går i skolan denna vecka och har lov nästa. 

Har ni varit med om någon olycka med hästarna så ni skadat er själva? Jag har peppar peppar klarat mig ifrån större smällar faktiskt. 

----------
Uppdatering
Vilka läskiga saker ni har varit med om, var rädda om er, hästar är stora och det gäller att tänka säkerhet och respekt hela tiden. Men självklar kan det hända saker iaf.





8 Kommentarer till "Olycka"

Elvira Skriver:

Jag hoppa min häst och hon är duktigare på dressyr och kan inte hoppa så hon hoppa jätte högt över och långt ifrån och då bröt jag mitt lillfinger det varni somras.

2014-04-07 | 13:35:48
Blogg/Hemsida: http://teamirk.horseworld.se
Rosanna Skriver:

Jag har gjort illa mig lite värre ett par gånger en gång slog jag runt med en häst och fick den över mig på mitt ben och fraktur i hela höften och en gång flög jag in i en tall och frakturer i flera revben...En farligt sport är det...

2014-04-07 | 13:53:36
sandra Skriver:

Blivit släpad av en bockande häst med benet fast i stigbygeln. Ägaren sa att dem hade säkerhetsstigbygeln vilket det visade sig att dem inte hade. Hästen visade sig sen knappt blivit ordentligt inriden vilken ägaren sa den var men fick höra av andra som försöktbrida till den att det var omöjligt. Men iaf det hela slutade med att knät gick av på 2 ställen, var 12 år då. Som tur var bröt jag knät men var nära att få hela ansiktet söndersparkat.

2014-04-07 | 15:16:20
Blogg/Hemsida: http://halsoboost.webblogg.se
Anngelica Skriver:

Sitter precis just nu med en svullen blå fot, nyligen trampad illa av min klanthäst :(

2014-04-07 | 16:06:45
Blogg/Hemsida: http://finest.se/envanligdagpalandet
Emma Skriver:

jag ramlade av en häst på en fältävlanskurs för 4 år sedan och bröt båda mina fötter, satt i rullstol i 3 månader och var sjukskriven i ett år. för snart två månader sedan trillade jag av en glad och sprallig häst på en uteritt och bröt ena foten igen, så har fått gå med gips i 6 veckor, och IDAG var första ridpasset sen gipset togs av. :D :D

2014-04-07 | 18:00:37
tilde Skriver:

Jag blev sparkad i magen av en häst för några år sedan så jag spräckte mjälten och fick inte rida på ca 2 månader. PS: Casanova mår toppen! <3

2014-04-07 | 18:03:35
Alice Skriver:

Skulle ta in en häst för ett år sedan när de fortfarande va is ute och sen så bara drog han o ja halkade framför och han sprang över mig och trampa på mitt lår så jag bröt lårbenet och var bara några cm från o trampa mig på bröstet/huvet

2014-04-09 | 22:08:51
Malin Skriver:

Jag red på ridbanan och i hagen bredvid gick det en annan häst. red cirka 1 meter från spåret och hästen i hagen kastade sig igenom och skulle hugga hästen men fick tag i mig och slet sönder knäet. Fick slå pisken i huvudet för att den skulle släppa mig. Stackars hästen jag red på blev livrädd...
Fruktansvärd smärta och panik. 4 år senare i år och har ett megastort ärr format som en hästsko över knäet men en galen historia!

Svar: men fy så obehagligt!
Lina Dolk

2014-04-17 | 08:54:48
Blogg/Hemsida: http://malinsjolander.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0