Players win games...

...teams win championship! 
 
Det var en av alla kloka meningar vi fick höra imorse. Vi startade upp efter lovet med en föreläsning med en metal coach som även var fotbollstränare för serie vinnarna Eskilstuna United. Andra mentala föreläsningen på loppet av 1 månad, jag känner verkligen att detta är rätt linje för mig. Skolans inriktning på träning och mental coaching går hand i hand med ridningen. 
 
Dagens föreläsning handlade om attityd, bra och dåliga energikällor runt om i vardagen. 
 
Det är du som väljer vilka tankar och visioner som du vill uppnå och ha. 
 
Måste, bör, ska - Binder energi 
Vill, vågar, kan - Firgör energi 
Detta är något som jag använder mig mycket av tex. 
 
Jag vill rida OS. 
Men en bindande energikälla som jag hade precis när jag köpt Jullan var: 
Jag ska ta mig till JSM. 
 
Vi pratade även om hur man vill uppfattas som människa, av vänner, mottståndare, familj, tränare eller vem det nu kan vara. 
 
Jag vill iallfall framstå som: 
* Hjälpsam 
* Målmedveten
* Glad 
* Positiv 
 
Och detta är något som jag kan påverka och tänka på varje dag! 
 
 
Men första meningen är den som snurrar mest i mitt huvud efter föreläsningen. Och jag är lyckligt lottad som har det team och alltid är där och stöttar mig! Utan dom skulle jag aldrig kunna göra det som jag älskar mest av allt. 

 
 
 


2 Kommentarer till "Players win games..."

annsoh Skriver:

hej! hoppas allt är bra! hur har påsken varit? gjort nått kul :)? kram!

2014-04-22 | 13:14:02
Blogg/Hemsida: http://annsoh.forme.se
Tilde Skriver:

Låter som en superbra föreläsning!

Svar: Det var den verkligen!:)
Lina Dolk

2014-04-22 | 22:00:24
Blogg/Hemsida: http://tildesdiary.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0