Programträning

Har ridit program på både Jullan och Valle idag för Emelie. Red igenom Fei lagtävlan på Valle och sedan küren på Jullan.

Grejen är att jag är rätt dålig på att prestera i programridning hemma. Jag blir så himla manisk att göra rörelserna exakt där de ska börja till slut.
Bara kör på! Jag tänker inte att jag väntar ut galoppen så hon ligger bättre i handen, utan jag gör bytet exakt där det ska vara. Men på programträning hemma gäller det att kunna ta ut mer kvalite och vänta ut det extra språnget innan jag lägger om bena för byte.

Jaja. Vi fick  till küren och även på film tackvare en elev som är på Brolöten nu.
Även om det inte är bästa vi kan så kan vi skicka iväg det till musikkillen så han har ett underlag att börja med :)

Haha fy så solblekt min träningshälm blivit! 




2 Kommentarer till "Programträning"

Matillda Skriver:

Ja men snart får du en ny tävlingshjälm så då kan du ju ta den andra jw hjälmen till vardags. :) Är det inte väldigt varmt med vinterridstövlar nu?

Svar: Haha jo det är varmt. Men ska beställs ett par nya träningsstövlar, ska spara mina tävling till endast tävling :)
Lina Dolk

2014-04-16 | 20:37:29
Matillda Skriver:

Vad blir det för stövlar?

2014-04-16 | 20:58:11





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0