Styr upp lite

Nu är det snart dags för avfärd.. Eller ja på onsdag men det är snart :)

Idag kommer Emelie rida Valle och jag rider Jullan hemma själv. Ska lägga fram lite markbommar och fokusera på lösgjordheten och kontroll. Ett lättare pass! Sedan ska det packas åt både Jullan och mig.

Imorgon efter skolan åker jag till Brolöten, kommer sova kvar där så jag kan fixa tills allting är klar och kunna börja tidigt på tisdag morgon. Valle ska badas på kvällen då han ska ridas nere på banan när vi kommer fram. 

Onsdag: träna Jullan på Brolöten för Emelie och sedan bada henne. Hästarna ska promeneras innan avfärd samt att vi på något vis ska få rum med allting i transporten;) 
Elin och mamma kommer med Oj Oj till Brolöten då han ska stå där eftersom vi alla tre är borta och han behöver sina promenader och fix! 

Vi åker vid 11 tiden och det tar cirka 7 timmar tror jag att åka. När vi kommer ner är det promenad och sedan rida Valle på banan. Elin går med Jullan så hon får spana in läget hon med :) 

Hoppas hoppas att min hjälm har hunnit komma! Vill verkligen ha den! Håll tummarna.





4 Kommentarer till "Styr upp lite"

Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare Skriver:

Hej lina! Har du några tips till mig som är ständiga tvåan på tävlingar? Vi är alltid så himla nära att vinna men aldrig där.. Känns så tråkigt, inte för att vinna är det viktigaste utan de är såklart kul att bara bli placerad men nån gång skulle det kännas kul att få vinna en klass och inte falla på målsnöret varje gång!
Tack för en bra blogg kram!

Svar: Spetsa ditt upplägg och ridning lite till för att utvecklas och kunna ta sista klivet lite längre. Kanske kan du finlira på halt hälsning så du ständigt får 8a istället för 7a? Man kan förbättra allting det som är det roliga :) lycka till :)
Lina Dolk

2014-04-28 | 10:22:37
Blogg/Hemsida: http://enewe.blogg.se/
Sarah Skriver:

Hej Lina!
Du är ju dressyrryttare vad tycker du om förslaget som kommit fram i dressyr att det ska bli valfritt med kandar och sporrar?
Tror du själv att du skulle klara av att rida den dressyr du gör på samma nivå utan dessa hjälper?
Tack för en bra blogg!

Svar: Svarat i inlägg :)
Lina Dolk

2014-04-28 | 12:29:21
Matilda Skriver:

Skulle du kunna lägga upp packlistan

2014-04-28 | 16:05:01
Rebecka Skriver:

Hur gör du din fina håruppsättning? :)

2014-04-28 | 20:55:22
Blogg/Hemsida: http://rebeckaselhag.horseworld.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0