Tinne och Jens

Det kändes verkligen som semester idag när vi kunde vara iväg hela eftermiddagen och bara vara.

Upplägget på Strömsholm var väldigt bra! Det började med att Tinne och Jens hade clinicen tillsammans, de varvade med varannan hopp och dressyr häst inne på banan. De visade olika hästar och deras utbildningsnivå, och jag tycker faktiskt att det blev bekräftat för oss att vi jobbar helt rätt och det kändes skönt! Även om jag är milslångt ifrån deras kunskap så försöker i iaf! Brolöten skolar mig med andra ord väldigt väl :) i både hoppning och dressyren handlar det om att ha hästen mellan hand och skänkeln. Både Tinne och Jens är väldigt förlåtande mot hästarna de utbildar, de gör ingen stor sak om det blir missförstånd utan berömmer desto mera när hästen gör rätt- kul att se!

Sedan var det hingstvisningen, väldigt fina hästar! Roligt att se och jämföra de med varandra.

Även saluhästar visades upp, men ingen föll mig i smaken faktiskt. Alla har vi olika tycken och det är väl tur det så vi kan ha egna och inte dela ;)

Väldigt lyckad eftermiddag och jag hoppas detta blir ett återkommande event.



Bilder ifrån googel.


0 Kommentarer till "Tinne och Jens"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0