Tips

Kommentar: Ser på den övre bilden på dig och Jouleen att schabraket "glidit" lite, så där brukar det bli för mig också, det glider liksom bak där fram och när bandet vid sadelgjorden håller det kvar blir det som ett veck precis bakom sadelkåpan (som på bilden). Har du nåt tips för att undvika detta? Mina vita schabrak bli smutsig på tävling när det blir så :(  Det spelar ingen roll vilken kvalité eller prisklass på schabraket det är så gör det så där, och även om jag har kardborre grejer där uppe eller inte...

Svar: hej!
Mina schabrak gled därför att på min equipesadel är det endast 1 kåpa eller vad man ska säga så det går inte sätta fast schabraket med stroppen upp till mellan sadeln så att schabraket undviker att glida bak.
 
Men nu sätter jag schabrakstroppen runt stiglädret högst upp istället så då glider det inte, kanske inte det snyggaste men hellre det än att det glider och blir väck. 
Testa! 





1 Kommentarer till "Tips"

emma Skriver:

men hur gör du då på tävling?:)

Svar: Likadant :)
Lina Dolk

2014-04-09 | 14:38:51





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0