Träning

En fråga till er medan jag knoppar ihop lite vettiga inlägg.

Hur mycket lägger du på en träningstid, och hur länge vill du att passet ska vara?

Hur ofta tränar du för instruktör?
Vilken nivå är du på?

Skulle du kunna träna för icke utbildadetränare? 




8 Kommentarer till "Träning"

Nathalie Busk Skriver:

Jag tävlar på LA:P1-Nationell FEI-nivå, har även ridit kür med min ponny. Har ridit för A-tränare ett tag nu (kostade 600 kr/45 min), men slutat med det. Rider just nu för en icke-utbildad tränare, hon tar 100 kr och då rider vi så länge det behövs, tills vi är nöjda. Hon är så jäkla bra, trots att hon inte är utbildad. Vi tränar 1-2 gånger/vecka, beroende på hur det ser ut med tävlingar, om han känns extra pigg eller kanske lite trött :)

För övrigt måste jag säga att jag älskar din blogg! Väldigt inspirerande!

2014-04-13 | 21:19:17
Blogg/Hemsida: http://dressyrhastar.horseworld.se
sara Skriver:

250 kr / timme
lokalnivå, min tränare är c-tränare

2014-04-13 | 21:42:47
Mikaela Skriver:

Tävlar lokal och regional LA med min D-ponny och har inte börjat tävla med min storhäst än (6 åring men är mer som 4 år i utbildningen). Vi ska snart ut på vår första tävling tillsammans. Ridpassen brukar vara 40-60 minuter långa. Tränar för en tränare som är utbildad ridlärare och beridare och tävlat upp till och med Intermediarie, 350kr/45min. Sen tränar jag också för en annan tjej som också tävlat Intermediarie, 200 kr/45min. Hon har dock bara gymnasieutbildning men har jobbat som beridare i Tyskland och hos Sofie Lexner.
Så att träna för en tränare utan utbildning är inga problem för mig, bara tränaren är lugn, lyssnar och förklarar bra så är det bra :) Behöver en tränare jag känner förtroende för då jag är lite nervös av mig.

2014-04-13 | 22:30:46
Maja Skriver:

Jag och min ponny rider just nu regional La:P1 och tränar för utbildade tränare. Inga problem med att rida för en outbildad tränare, dock tycker jag att denna isf ska vara tydlig med att den inte är det. Just nu betalar jag 300 kr per 45 min, tiden brukar vara runt 45 min + att jag försöker rida fram och trava/skritta av själv. Jag anser att man avslutar passet när det känns bra och man fått igenom det man vill. Då spelar det ingen roll om det är 30 min eller 1 timma och 10 min. Min tränare har samma tänk och hon är oftast flexibel.

2014-04-13 | 23:42:48
Sandra Skriver:

450kr för 45 minuter, tränar ca två gånger/veckan, la/msvc nivå. Har ridit för mängder av olika tränare innan jag hittade rätt för ca tre år sen, hon har ingen utbildning men är helt magisk! Tävlar en hel del själv och gör underverk med alla hästar och ryttare. Har ett flertal elever på internationella banor, bland annat Anna Drugge :)

2014-04-14 | 00:13:06
Blogg/Hemsida: http://Sandrejohansson.blogg.se
Horselover Skriver:

Jag tränar 45min men vill inte skriva ut vad jag betalar men jag kan säga att det är ganska billigt. Men jag rider fram i skritt och trav i sammanlagt en kvart innan passet och dsn skrittar jag av en kvart efter passet.

JG tränar en gång i veckan (tider 3 dagar i veckan).
Jag tränar faktiskt alltid för en tränare som inte är utbildad men det tycker jag inte är så viktigt så länge de är bra på att lära ut och sådant.
Jag har tävlat en lb:1 med min nuvarande medryttar ponny. Men jag lägger mer fukos på träningen kanske tävlar lite till sommaren sen.

2014-04-14 | 10:02:18
Annster Skriver:

Fin häst :)

Svar: Tack:)
Lina Dolk

2014-04-15 | 17:42:13
Blogg/Hemsida: http://annster.se
Hannah Skriver:

Kika gärna in i min blogg, ställ frågor också så det blir lite mer "fart" i bloggen! :) (http://miniwiini.blogg.se/)

P.S Just nu pågår det en bloppis i min blogg, du hittar nya/begagnade saker ifrån 50:- och uppåt. Kika gärna in och kolla om du hittar något som faller dig till smak! :) Du hittar allt på: http://miniwiini.blogg.se/category/bloppis.html

2014-04-15 | 17:49:02
Blogg/Hemsida: http://miniwiini.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0