förklarar igen

Fråga:Du rider inte särskilt bra.. Och varför tävlar du när det ser dåligt ut?
 
Svar: Så jäkla dåligt kan jag ju inte rida med tanke på att jag presterar på banan med olika hästar rätt många gånger, och har en otroligt bra år bakom mig? Brister det har jag, precis som alla andra, ingen blir fullärd i denna sport och det är roligt tycker jag. Och jag älskar att träna så kan tänka mig att jag blir ännu bättre detta år.
 
Varför jag tävlar mycket nu i början på året har jag förklart men kan göra det igen om du inte förstod det hela direkt.
 
Jag har köpt en ny häst som heter Jouleen, och det är kvalregler för att kunna ta sig till SM, man kan inte bara anmäla sig dit.
Först måste man ha två kval i Msv c på över 62% och det fixade vi på våra två starter vi gjort. Sedan för att få starta nationellt måste man även ha en ritt på 62% i msv b för att ens kunna rida de klasserna som är utsatta för kval till SM. Därför tävlar jag just nu för att nå kvalet till nationellt. Och både jag och Jouleen är rätt hyfsade så jag tror vi klarar det bra. Jag rider henne inte hårdare på tävling mot ett träningspass borta. Och för att kunna prestera måste vi få rutin tillsammans.
 
På denna bild ser jag en glad häst som är påväg ut ifrån tävlingsbanan igår. Hon ser inte ut att lida särskilt mycket va? Sedan har hon vilat idag och ska få träffa equiterapeuten imorgon just för att jag är väldigt mån om henne.
 
 


19 Kommentarer till "förklarar igen"

Johanna DB Skriver:

Dum och löjlig fråga! Den svenska avundsjukan… Du är jätteduktig Lina. Kram Johanna Due-Boje

2014-02-05 | 21:50:04
Cissi Skriver:

Personen som har skrivit så har uppenbarligen problem och är förmodligen väldigt missnöjd med sig själv. Jag tycker du verkar grymt duktig!!

2014-02-05 | 21:55:45
Malin Skriver:

En fruktansvärt tråkig kommentar som vi alla vet bara är ett försök att "sätta till dig", pga avundsjuka är min gissning. Du är helt otrolig Lina!

2014-02-05 | 22:09:51
Bella Skriver:

Ni är ju jättefina ihop och du har som du sa väldigt många fantastiska år bakom och är jätteduktig!:)

2014-02-05 | 22:18:00
P Skriver:

Jag tycker du verkar otroligt ödmjuk med allt kring hästarna, du verkar ju ha en jättebra medvetenhet i ridningen och det är ju jätteviktigt för att bli bättre, det säger ju däremot inte att allt blir perfekt hela tiden. Kämpa på och skaka av dig ;) Lycka till med nästa kval!

2014-02-05 | 22:40:25
Emma Skriver:

I fortsättningen skulle jag inte överhuvudtaget svara på sådana kommentarer. Den som kommenterade så negativt fick precis det den ville, uppmärksamhet. För att uppmuntra dig vill jag skriva tre bra saker med din blogg. 1. Du svara på kommentarer, kommentaren ovan var enligt mig onödig att svara på. 2. Du ger bra tips och uppdaterar ofta. 3. Du verkar vara medveten om att ditt liv gör många är lyx men du verkar ändå stå med båda benen på jorden och det är inget skitsnack om hur dåliga alla andra är. Jag känner ju inte dig så jag måste skriva verkar även om jag tror och hoppas du är en sann hästtjej. Stå på dig och ta inte skit från någon! Okonstruktiv kritik säger allt om den person som sa det.

2014-02-05 | 23:21:56
Fredrika Källström Skriver:

Hahahah, vilken tomte! Du är grym, folk borde låta sin inspireras istället för att bli avundsjuka. Tycker inte heller du ska svara på kommentarer som dessa, lägg din tid på något annat istället! :)

2014-02-05 | 23:32:18
Blogg/Hemsida: http://fkdressyr.blogg.se
A Skriver:

Du är grym!

2014-02-05 | 23:43:34
Siri m Skriver:

Stå på dig Lina! Du är grym!! :)

2014-02-05 | 23:49:11
Olivia Skriver:

Vilken onödig kommentar.. Jag tycker du rider sjukt bra, grym är du!

2014-02-06 | 06:15:01
Blogg/Hemsida: http://oliiviiagustavsson.se
Sofia Johansson Skriver:

Sååååå onödig kommentar. Du o ditt team är Grymma, glöm aldrig det....
Kram tant brun

2014-02-06 | 06:19:44
Blogg/Hemsida: http://soffiajohansson.blogg.se/
Moa Skriver:

Hej Lina! Jag undrar om man behöver någon special licens till min ponny, hon är en c-ponny när man ska tävla nationella och elitklasser? Ex. SM kan man ha den vanliga för 200kr eller någon annan licens?
Kram Moa

2014-02-06 | 07:12:27
Emelie Skriver:

Jag tycker du gör det bra, inte låta elaka kommentarer komma åt dig.. Du är superduktig, det har du bevisat genom bland annat bra resultat.. Jämförsvis med din åldersgrupp är du ju snarare en väldigt bra ryttare .. Och det är ju därför vi alla rider för tränare, för att bli bättre.. Skit i bittra kommentarer, de är inte många som håller med om dom!

2014-02-06 | 07:21:01
Zandra & Reño Skriver:

Kommentaren lyser ju inkompetens och avundsjuka!
Håller med föregående skribenter här ovan, inte bara det att du har riktigt bra år bakom dig med Oj oj, du rider flera hästar och ponnyer och placerar dig så även med dem, DET är talang om något. Att rida en häst och bli invand och plocka rosetter kan nästan vem som helst, men att göra det med olika individer tyder på att man faktiskt är duktig och har fallenhet.
Du gör givetvis som du vill, men sådana kommentarer tycker inte jag heller du ska svara på =)
Lägg den tiden och energin på engagerade läsare som ställer frågor och vill lära sig istället!
Keep it up, jag tycker det är jätteroligt att kika in här å få se hur du utvecklas! =)

2014-02-06 | 10:21:16
Blogg/Hemsida: http://www.zidressage.se
Kristin Skriver:

Håller heeeeelt med Zandra & Reno, och de andra..inkompetens och avondsjuka..jättefin blogg från en talangfull ryttare.

2014-02-06 | 11:30:13
Alva Skriver:

Alltså, världens onödigaste kommentar. Jag förstår inte personer som lever på att trycka med andra... :/ Istället borde dem ju göra andra GLADA, för man blir väl alltid själv glad om man gör någon annan glad, eller? Du är jätteduktig Lina, låt inte nån ta ditt självförtroende ifrån dig! <3 =)

2014-02-06 | 15:53:40
Pernilla W Ödlund Skriver:

Du är fantastisk Lina - strunta bara i sådana där dumma kommentarer! Du om någon har ju, precis som du själv skriver, ett bra KVITTO på hur bra du faktiskt är. Knappast så att du skulle haft ett sånt framgångsrikt år om du inte var duktig på att rida!!

2014-02-06 | 21:04:43
Blogg/Hemsida: http://pernillaodlund.se
Maritha Skriver:

Egentligen skall man inte ens behöva kommentera denna illvilliga persons kommentar men jag kan inte låta bli! Har inte ord för vad jag tycker -HUR tänkte personen som klagar på dig .... hon/han mår kanske inte så bra eller---- SÅ trött man blir på denna elaka avundsjuka!!!Du, Lina är SÅ ambitiös och seriös i detta - bry dig inte om elaka kommentarer!!

2014-02-07 | 02:35:52
Frida knutsson Skriver:

Vilken idiotkommentar. DU verkar vara en väldigt bra hästmänniska och ryttare!

2014-02-07 | 21:24:49
Blogg/Hemsida: http://knuttisen.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0