Klämmande ben

Mitt största problem med sitsen är att jag får klämmande ben ibland. Vilket jag jobbar på ständigt att få bort!
 
Något som är skillnad mot att rida en väldigt känslig häst som Jouleen är att om jag klämmer med skänkeln på henne blir hon sur direkt och säger till mig genast. Vilket är bra för då gör jag det mindre, och hon fostrar mig väl. Jag klämmde till en gång med bena som ni ser på bilden, men jag slutade efter tillsägelsen ;)
 
Klämmer jag så skuttar hon till ordentligt och säger typ "lägg av med det där genast"

Oj Oj blir såklart också sur som alla hästar om man klämmer men han rycker typ i tygeln och skakar om mig istället ;)
 


 
 


2 Kommentarer till "Klämmande ben"

Saga Skriver:

Hur får du Ojoj ren inför tävling så här på vintern när man inte kan duscha? Har en vit som ska tävla snart och hans man är hemskt skitig, har du nått speciellt torr schampo som du använder?

Super bra blogg!

Svar: Jag duschar bena och svansen och schamponerar. På kroppen tar jag endast på fläckarna om han har några annars använder jag mig av torrschampo!
Lina Dolk

2014-02-05 | 13:58:53
Anonym Skriver:

Du verkar så himla go och så smart! En av dom få bloggarna som ens skriver om ens brister och inte skriver som att det är att leva på rosa moln! Du kommer garanterat ta dig till toppen och platsa där,du förtjänar verkligen en plats där om några år!

Svar: Ja det är verkligen en tuff sport, men ju tidigare man inser sina brister och tar dom åt sig ju fortare kan man ändra på det =)) tack!!
Lina Dolk

2014-02-05 | 14:28:01





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0