Nerver

Jag vet att jättemånga är väldigt nervösa inför tävling och att man faktiskt kan missa det viktigaste på tävling pga man är så nervös - Att ha kul! Det ska vara roligt att tävla.
 
Att vara lite nervös tror jag bara är bra, det blir lite skarpt läge och man fokuserar på vad man ska göra. Men det svåra är när nerverna tar övertag och man tappar sin ridning och plan.
 
Jag var också nervös förr när jag tävlade men nu har jag ett bra upplägg för att kunna kontrollera det för att kunna ha rätt förutsättningar för att prestera och det är att ha koll på läget och det har jag genom följande sätt:
 
1. Jag kommer förberedd och vet att jag har haft ett bra upplägg med träningen innan
2. Jag har packlistor som är skrivna för varje häst och bockar av allting innan vi åker
3. Kvällen innan skriver jag upp exakta tider när vi ska lasta ur, leda fram, hoppa upp och när fodrinarna ska ske.
 Jag har stenkoll i minut när det ska göras.
4. Min utrustning är välputsad och jag har allting tvättat och rent
5. Jag tävlar för mina egna mål och ingen annan
 
 
Dessa punkter hjälper till att ha fokus, slippa moment att det blir stress och irritation på att man helt enkelt inte har koll.
 
 
 
 


0 Kommentarer till "Nerver"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0