Skydd

Frågor: Hej Lina! Jag har lite frågor till dig. 


Jag undrar vad det kostar att ha en häst försäkrad på den nivån OjOj är på? Och så undrar jag hur mycket han går ute i hagen och hur stor hage? Vissa tycker jag på den nivån knappt verkar ha dom ute i hagen och isåfall bara en liten sandhage. Är det så? Och vad har du för benskydd på hästarna i hagen? 

Förlåt för många frågor, hihi. Du är så duktig på att rida! 

Svar: Hej!
Ja försäkringarna är inte gratis direkt och riktigt dyrt. Vet att många som har flera hästar inte kan försäkra alla sina just för att månadsavgiften blir för hög. Jag kan inte exakta summor då inte kag betalar och är insatt vet bara att det är dyrt. Gå in på de olika bolagen och kolla, Oj Oj är försäkrad i Folksam och Jullan & E-type i Agria medan Messi inte är försäkrad alls.

Våra hästar går ut strax efter 7 på morgonen och kommer in vid 16 tiden. Vi har stora hagar och det funkar för våra hästar. Det gäller att anpassa hagarna efter varje häst endel hästar klarar inte av att gå i stora hagar då de springer och stressar. Medan de är väldigt lugna i mindre hagar.

Alla våra hästar har boots i hagen för att minska tramp och speciellt nu när de har broddar. Oj Oj har även skydd runt om. Smidiga tunna skydd som sitter "mjukt" runt.

Ska köpa hagskydd även till Jouleen, för mig är det inget konstigt att ha skydd i hagen utan bara en större säkerhet att minska skador.

Kul att du ställde frågor! Kram 




4 Kommentarer till "Skydd"

Anonym Skriver:

en liten följdfråga då, haha. Vad har du för skydd? Om du skulle kunna länka dom? Hittar inga direkt som känns bra..

Svar: Jag har ett par ifrån globus! Kommer bild senare.
Lina Dolk

2014-02-09 | 16:08:46
Klara Skriver:

Vad har du för betyg i skolan? Ska du satsa på skolan mycket? Motivera ;)

Svar: Svarat i inlägg :)
Lina Dolk

2014-02-09 | 19:48:52
Anna häger Skriver:

Vad har du för Hagskydd? Och undrar om du kan ge tips på flera bra Hagskydd i olika prisklasser!

Svar: mina är ifrån globus!
Lina Dolk

2014-02-10 | 13:42:00
Anonym Skriver:

Du svarar alltid så himla bra på frågor, tummen upp för det!! :) Lite fler frågor: du säger att du alltid skriver in dina kvaltillfällen i meddelande till arrangören (om jag inte minns fel) min fråga då är vad skriver du eller länkar du till resultat? Och vilka kval använder du till nationell tävling, dina bästa eller första eller spelar det någon roll? :)

Svar: Det spelar ingen roll om du skriver de högsta kvalen, bara att du har giltiga kval :) jag skriver datum, vilken klubb som arrangerade och kvalen. Det är ju lätt att kolla upp alla kval nu så ingen brukar fråga.:)
Lina Dolk

2014-02-10 | 14:48:15





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0