Snyggare

Ridningen på Jouleen gick väldigt bra idag. Hon är så mycket bättre på flytta sig i slutorna och skänkelvikningarna nu än tidigare. Nu tar hon verkligen i med bakbena utan att jag behöver vara på henne. Ska bli roligt att visa henne för Emelie imorgon.

Efter ridningen bestämde vi oss att ta tag i hennes fula klippning. Som ni sett på bilder har hon inte blivit klippt på bakena och även lite kvar på frambena. Så på med hjälmen och muta henne med morötter så gick det få henne klippt. Skönt! 

Vi har även börjat broddar av hästarna idag, skulle inte förvåna mig om det blev kallt imorgon igen vara för det ;) men dumt att ha broddar när det inte behövs. 






2 Kommentarer till "Snyggare"

Ida Skriver:

Hej Lina !!
Hur långt har du till ridhuset där du tränar? Kontaktade ägaren till den nya ponnyn dig eller hur gick det till? Det måste vara underbart att träna och rida som många hästar varje dag.

Svar: Hej! Ridavstånd till det ridhuset :) ja de kontaktade mig/Elin om vi kunde ta emot den. Jätteroligt att rida många, man utvecklas mycket genom det :)
Lina Dolk

2014-02-17 | 13:01:32
Maja Skriver:

Hej Lina! Har du någon erfarenhet om ponnys som föds med pattellaupphakning och hur det isåfall påverkar deras uppväxt?? Min 2 åriga ponny hingst föddes med det och har på det väldigt raka haser, hans ben hakar upp sig när han stått stilla för länge, är detta isf ärftligt om han skulle verka i avel? :)

Svar: Hej! Nej jag har tyvärr ingen erfarenhet alls av det. Bäst är att fråga en veterinär om det hela. Lycka till!
Lina Dolk

2014-02-17 | 14:07:21





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0