Tre hästar klara!

Sitter på bussen till skolan nu och tycker att alla dagar borde vara som idag, först rida tre hästar SEN skola. Det upplägget vore perfekt. Så kan man sluta vid 18 tiden istället. Hästarna och jag gillar att rida på förmiddagen! :)

Började med Jouleen idag, tog lång tid på mig när jag red fram, även om hon går i den låga och långa formen så måste hon svara lite kvickare med bakbena och få lite snabbare ben. Sedan efter det gjorde vi några byten, och vi satte hälften!;) haha så otroligt svårt men roligt för vi försöker verkligen tajma in varandra men ibland är vi ite helt med på noterna att göra bytet tillsammans. Tänker be Emelie göra bytena och befästa dom mera och att jag får hjälp ifrån marken hela tiden så fort hon kommer hem. Några blev riktigt bra!

Oj Oj gick ut som nummer två, och han var verkligen fin idag. Snabba ben och lätt i den höga formen när jag plockade upp honom. Gjorde väldigt fina öppnor idag. Han är lite aningens taggad just nu och tålamodet på gången är inte den bästa men roligt att se honom så glad.

Sist ut Valle. Och han gör allting så lätt för mig. Vilken läromästare och gör att jag kommer hitta knapparna på Jouleen snabbare när jag får sitta på en sådan utbildad häst som Valle. Jag behöver bara tänka byte och göra en liten hjälp med vikten så gör han stort och fint byte. Ska kolla om han ska tränas på lördag också för då finns jag i högsta hugg och är redo att hoppa upp ;)





2 Kommentarer till "Tre hästar klara!"

Anonym Skriver:

Vad har du för storlek i dina Mia rs schabrak? Använder du samma till Oj Oj som till Jouleen? :)

Svar: Jag har storlek full i alla schabrak och de används av alla i stallet hemma :)
Lina Dolk

2014-02-06 | 12:31:55
D Skriver:

Hej
Först och främst tack för en jättebra och inspirerande blogg!
Sen undrar jag hur du ställer dig till att det finns en del ryttare som ignorerar kvalgränsen till msvb genom att starta ändå trots att man inte gjort kvalen eller kanske endast ett!? Med tanke på att du varit ute och jagat kval nu för att få starta måste det kännas tråkigt att en del "skiter" i det..?
Ser att det är minst en ryttare i din kommade tävling som faktiskt inte har kvalat ännu!

Svar: Tack snälla! Man får inte starta om man inte kvalat och de reglerna ska följas.. Däremot kan man anmäla sig men måste ta bort anmälan 1 vecka innan anmälningstiden gått ur. Om man tror att man ska hinna kvala innan.
Lina Dolk

2014-02-06 | 13:09:42





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0